Friday, November 21, 2008

Κρέπες

Καιρό έχω να βάλω γλυκάκι. Για να ικανοποιήσουμε όμως και τους γλυκατζήδες και τους μεζεκλήδες, ας φτιάξουμε κρέπες και ας τις γεμίσει με ό,τι θέλει ο καθένας.

Κρέπες
Υλικά για 10 κρέπες
1 κούπα αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 κούπα γάλα χλιαρό
2 αυγά
2 κ. σ. βούτυρο λιωμένο (πολλές φορές χρησιμοποιώ καλαμποκέλαιο)
μια πρέζα αλάτι

Ρίχνουμε τα υλικά μέσα στο μούλτι.
Χτυπάμε να ανακατευτούν καλά και το μίγμα μας είναι έτοιμο.

Αν δεν έχουμε την ειδική συσκευή ψησίματος για κρέπες, ζεσταίνουμε αντικολλητικό τηγάνι σε μέτρια φωτιά, το οποίο το λαδώνουμε ελαφρά κάθε φορά πριν βάλουμε υλικό για την κρέπα.
Ρίχνουμε υλικό ανάλογα με το μέγεθος του τηγανιού. Ένα φλυτζάνι του καφέ, είναι αρκετό για μια μέτρια κρέπα.
Δεν χρειάζονται πολλή ώρα "ψήσιμο". 2-3 λεπτά φτάνουν.
Όταν είναι εύκολο να ανασηκωθούν οι άκρες της κρέπας, είναι έτοιμη για γύρισμα.
Γεμίζουμε τις κρέπες μας με υλικά της αρεσκείας μας.

TIPS: Κάθε φορά που βάζουμε υλικό για κρέπα, για να μην κολλήσει και να μπορούμε να την γυρίζουμε, λαδώνουμε ελαφρά το τηγάνι. Για να μη βάζουμε πολύ λάδι ή βούτυρο, εγώ κάνω το εξής: έχω το βούτυρο από δίπλα, και βουτάω μέσα ένα κομμάτι χαρτί κουζίνας . Όπως είναι κρύο το βούτυρο, ούτε πολύ παίρνει, ούτε καίγεται το χέρι σας ενώ λαδώνετε το τηγάνι. Χρησιμοποιώ το ίδιο χαρτί κάθε φορά (σαν να είναι σφουγγαράκι με το οποίο καθαρίζω το τηγάνι).

Η φωτιά δε θα πρέπει να είναι δυνατή, αλλιώς η κρέπα σας θα καίγεται, όπως επίσης το υλικό θα πήζει πριν προλάβετε να το απλώσετε στο τηγάνι.

Για τη γέμιση τώρα: Επειδή συνήθως τις κάνω για τα παιδιά και περιμένουν ανυπόμονα να τις φάνε, αντί να τις φτιάξω όλες και να τις γεμίσω-ψήσω μετά, που θέλει χρόνο, κάνω το εξής: Δεχόμεθα παραγγελιές. Ο καθένας λέει τι γέμιση θέλει και οι κρέπες γίνονται επί τόπου, όπως στα μαγαζιά που τις αγοράζουμε.
Αν κάποιος θέλει μέσα τυρί ή ζαμπόν-τυρί, μετά το πρώτο γύρισμα της κρέπας, από πάνω βάζω την ανάλογη γέμιση. Μέχρι να ψηθεί και η 2η πλευρά, έχει λιώσει το τυρί και η κρέπα μας είναι έτοιμη.

Για τις κρέπες με σοκολάτα ή μέλι, περιμένουμε να ψηθούν και οι 2 πλευρές και η γέμιση προστίθεται στο πιάτο. Έτσι, ο καθένας απλώς περιμένει τη σειρά του για να φάει. Όταν έχει φάει ο καθένας από μια, αρχίζει ο 2ος γύρος. Δεν είναι καλή ιδέα για ανυπόμονους;

Προτάσεις για γέμιση:
Τυρί
Τυρί-γαλοπούλα
Μερέντα
Σιρόπι σοκολάτα
Μέλι-καρύδι
Σκέτη ζάχαρη με σταγόνες λεμονιού ή λικέρ

Ξέχασα! Και μετά ο Κωνσταντίνος θα μου ζητάει τα ρέστα! Στα αντικολλητικά τηγάνια δεν χρησιμοποιούμε μεταλλικές σπάτουλες για γύρισμα γιατί χαράζουν! Ξύλινες, σιλικόνης, ή από ειδικό πλαστικό.

30 comments:

  1. Εγω θελω μια τυρι-γαλοπουλα,και μια με μερεντα παρακαλω, πολυ πολυ.

    ReplyDelete
  2. Τί περιγραφή είναι αυτή...;!
    Μέχρι που θα μπορούσα να κάνω κι εγά κρέπες!
    Αν το δοκιμάσω, και γίνει κανένας πανικός εσύ θα φταίς!

    ReplyDelete
  3. Κική μου, τι μου κάνεις πρωϊ-πρωϊ και είμαι και σε δύσκολη ηλικία !!!!!

    πολύ ωραίες φαίνονται οι κρεπες σου, εγω και τα παιδιά μου τις λατρεύουμε τις κρεπες, εχω και κρεπιέρα, πρεπει να τις δοκιμάσω συντόμως.

    καλή σας μέρα!!!

    ReplyDelete
  4. δεν θα κρεπάρω προς το παρόν.
    αλλά τα Χριστούγεννα;;
    κρεπούλες ΦΥΛΑΧΤΕΙΤΕ!
    :)))

    ReplyDelete
  5. 2 μερέντες παρακαλώ!!!!

    Τρελοτουρίστρια

    ReplyDelete
  6. Ωραίο αυτό με τις παραγγελιές αλλά αν το εφαρμόσω την έβαψα!!
    Με βλέπω να ανοίγω κρεπερί.
    Πολύ ωραίες κρέπες Κική...έδωσες καλή και κακή ιδέα και λεω κακή διότι κανεις δεν μπορέι να φάει μονο μια...

    ReplyDelete
  7. κι εγώ θέλω, αλλά μου φαίνεται πως θα φάω άμα έρθω στο Τζάντε :)

    ReplyDelete
  8. Τι ωραίες που είναι γενικώς οι κρέπες.Είχα φάει κάπου γεμισμένες με καρύδι, όχι όμως με μέλι.Είχε και κάτι ακόμα μα δεν το θυμάμαι τι ήταν.Ξέρει κανείς?και περιχυμενες με μπόλικη σος σοκολάτας.
    Α, και δεν σου είπα Κικόν, δεν χρειάζομαι σπάτουλα, τις γυρνάω στον αέρα! Ναι βρε θαύμασέ με.

    ReplyDelete
  9. Mία με σκολατίτσα,παρακαλώ!
    Πολύ μ΄αρέσουν,τις φτιάχνω με μανιτάρια,αλλά αντί για κρέμα γάλακτος βάζω γιαούρτι.
    Πώς κάνεις τη σοκολάτα;Τη λιώνεις;
    Deli καλό βράδυ!

    ReplyDelete
  10. Ειλικρινά πολύ χάρηκα που σας ξαναβρήκα!

    ReplyDelete
  11. Δημιουργία, έφτασεεεεε!!!

    Κωνσταντίνε, φτιάξε εσύ κι ας φταίω εγώ!

    Χαρτ, κι εγώ θα κορπάρω!

    Μαρία, κι εγώ έχω αλλά τελικά το τηγάνι μου φαίνεται πιο πρακτικό!

    Μαριλένα βαστήξου!

    Τρελοτουρίστρια, πάρτε τρεις!

    Αγγελική, βάσανο είναι οι άτιμες!!

    Μάγισσα, έλα εσύ και θα σου φτιάξω ΚΑΙ κρεπούλες!

    Νένα! Άτσα γύρισμα στον αέρα!!!

    Ελένη, η σοκολάτα από πάνω ήταν σιρόπι σοκολάτας για παγωτά. Μέσα μερέντα! Αλλιώς, λιώσιμο σοκολάτας σε μπεν μαρί.
    Καλό βράδυ!

    Ανώνυμη/ε, κι εμείς χαιρόμαστε αλλά δεν ξέρουμε για ποιον/α!
    :-)))

    ReplyDelete
  12. kiki το κορπάρω είναι μετακρεπική δίαιτα με νερό κορπή; :ΡΡΡ

    ReplyDelete
  13. Χαρτ! χαχαχα! Εχεις ακούσει που λένε θα μου 'ρθει κόλπος; Ε...εδώ στο νησί, πολλές φορές το Λ το μετατρέπουν σε Ρ, οπότε κι εγώ θα κορπάρω αφού θα μου 'ρθει κόρπος!!! χαχα!

    ReplyDelete
  14. πρέπει να μας βάλετε ζακυνθινό ποστάκι να μαθαίνουμε κι εμείς οι ομογενείς:)))

    ReplyDelete
  15. Κικίτσα, ωραία ιδέα μου έδωσες και έφτιαξα κρέπες με γέμιση chili con carne, μια και είχα κιμά.
    Κρίμα που βαρέθηκα και δεν έφτιαξα πολλές να τις αφήσω στην κατάψυξη. Διατηρούνται θαυμάσια. Μετά ζεσταίνονται κάμποσες μαζί, βάζοντας κάθε τόσο άλλη κρέπα στον πάτο του τηγανιού και τουμπάροντας μετά όλο το "πακέτο".

    Να σας δώσω κι άλλες ιδέες για γέμιση; (Μόνο μην τ΄ακούσω αν παχύνετε!)

    Με σπανάκι σωταρισμένο μαζί με κρεμμύδι και μυρωδικά (όπως το μίγμα μιας σπανακόπιτας - να είναι ήδη ψημένο) και κιτρινα τυριά. [Καμιά φορά μάλιστα τις βάζω ήδη γεμισμένες σε πυρεξ, βάζω επάνω λίγη κρέμα γάλακτος (ή γάλα) και τριμμένο τυρί και αφήνω στο φούρνο να ροδίσουν - εξαιρετικό!]

    Με μανιτάρια σωταρισμένα με κρεμμύδι, σβησμένα με λίγο κρασί και κορν φλάουρ για να πήξει η σάλτσα (ή κρέμα γάλακτος), τυρί (και προαιρετικά ζαμπόν).

    Με μίγμα στραγγιστού γιαουρτιού και κρέμας γάλακτος χτυπημένης, όπου προσθέτουμε δαμάσκηνα ξερά κομμένα και καρύδια (η "σκοπελίτισσα" γνωστής παλιάς αθηναϊκής κρεπερί)

    [ήδη έγινε σεντόνι, ε; Καλά! Σταματάω εδώ! :-) ]

    ReplyDelete
  16. Πατριώτισσα! Ω τι ωραίο σεντονάκι! Εγώ θα πάρω μια με μανιτάρια και μια γλυκιά και μια με σπανάκι.
    Ευχαριστούμε για τις ιδέες!

    ReplyDelete
  17. Τώρα μάλιστα.. είμαι στο στοιχείο μου!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    φιλάκια πολλά...........

    ΥΓ: πολύ όμορφη η γωνιά σου....

    ReplyDelete
  18. Πέτυχε! :D Δε φανταζόμουν με τίποτα ότι θα είναι τόσο απλό!

    ReplyDelete
  19. Ζαχαρούλα, καλώς την. Μια κρεπούλα; Να βάλω σοκολατένια;

    Ανώνυμη (καλέ γράψε ένα ονοματάκι!) χαιρομαι! Πάντα επιτυχίες!

    ReplyDelete
  20. Malista tis eftiaja k ego...ena tip gia to koino>>>Mporeite na aplosete boutiro sto tigani sas me mia xartopetseta anti me to xeri gia na min kaigeste

    ReplyDelete
  21. Deathalicious , μπράβο στο νέο μάγειρα! Αν προσέξεις τα τιπς, το λέω για την χαρτοπετσέτα. Θα πρέπει να είναι κανείς αναστενάρης για να βάζει βούτυρο με το χέρι! :-)

    ReplyDelete
  22. Γενικώς κατιτίς πήγαινε στραβά πάντα και δεν τις πετύχαινα τις κρέπες. Τα τιπς σου όμως με βοήθησαν πολύ και συγκεκριμένα η χαμηλή φωτιά και το χαρτί κουζίνας-σφουγγαράκι. Ποτέ πια απ' έξω! Σ'ευχαριστώ πάρα πολύ! :D

    ReplyDelete
  23. Χαίρομαι που βοήθησα! Να είσαι καλά!

    ReplyDelete
  24. Σ ευχαριστούμε πάρα πολύ για την πολύ νόστιμη συνταγή που μας προσφέρεις, οι κρέπες ειναι η αδυναμία μου, και πάντα ειχα την απορία πως να τις φτιάξω, τώρα πια χάρη σε σένα με την συνταγή που μας έδωσες όλα θα είναι πιο εύκολα. Να είσαι καλά.. Οι φωτογραφίες σου είναι καταπληκτικές, μόνο που τις βλέπεις θέλεις να τις φας

    ReplyDelete
  25. η πιο εύκολη και πάντα επιτυχημένη συνταγή - εγώ ούτε γάλα ζεσταίνω ούτε τίποτα, τα ρίχνω όλα μαζί στο μούλτι και από εκεί στο τηγάνι, αφού μερικές φορές διάβασα άλλες συνταγές, και απορούσα γιατί κάνουν τα ευκολα δύσκολα...

    τέλεια ιδέα για γιορτές ο φούρνος, τις τυλίγεις με την γέμιση και τις βάζεις σε χαμηλή φωτιά στον αέρα για μιση ώρα και μετά τις αφήνεις και μέσα να είναι ζεστές, τις ξεραίνει κάπως απ' έξω και τραγανίζουν λίγο, τέλειες!

    τα σέβη μου!

    ReplyDelete
  26. η πιο τέλεια και εύκολη συνταγή - 100% επιτυχία όλες τις φορες που τις έκανα, και μάλιστα πάντα στο τηγάνι - έχω ένα τελείως επίπεδο, κανονικά ήταν ομελετιέρα, τέλειο, 1 φλυτζανάκι του καφέ βγάζει μία κρέπα, όλο το μίγμα μου βγάζει 7. Μακράν η ευκολότερη συνταγή στο ελληνικό νετ!

    ReplyDelete