Monday, December 1, 2008

Μοσχάρι με κυδώνια

Ποτέ δεν πίστευα ότι τα κυδώνια μπορούν να δώσουν τόση νοστιμιά στο κρέας, μέχρι που αποφάσισα να τα μαγειρέψω. Κάθε χρόνο μου χαρίζουν κυδώνια. Σχεδόν ποτέ δεν έχω αγοράσει. Και κάθε χρόνο δεν ξέρω τι να τα κάνω (πλάκα-πλάκα, φέτος αγόρασα για να κάνω λικέρ). Τα έκανα μαρμελάδα, τα έκανα γλυκό του κουταλιού, τα έκανα λικέρ, τα έκανα κομπόστα, τα χάριζα...όλα τα είχα κάνει εκτός από το να τα μαγειρέψω.
Μέχρι που μια μέρα, εδώ και μερικά χρόνια, αποφάσισα να τα δοκιμάσω με μοσχάρι.


Τι χρειαζόμαστε για μοσχαράκι με κυδώνια:

(για 4-6 άτομα)

3 μεγάλα κυδώνια
μια κουταλιά σούπας ζάχαρη καστανή (ή λευκή)
λάδι

1,5 κιλό μοσχάρι για κατσαρόλα
1 ποτήρι κρασιού άσπρο κρασί
1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο
κόκκους πιπέρι

μια κουταλιά σούπας μέλι
1 κ. σ. βότανα Προβηγκίας
τριμμένο πιπέρι

προαιρετικά: 1 κ. γλ. σιναπόσπορο

Ίσως χρειαστεί:
1 κ.γλ. αλεύρι ή κορν φλάουρ διαλυμένο σε μισό ποτήρι κρασιού νερό.

Και τι κάνουμε:
Πλένουμε και καθαρίζουμε τα κυδώνια.
Τα κόβουμε σε μεγάλα κομμάτια.
Βάζουμε σε αντικολλητικό τηγάνι λίγο λάδι (1-2 κ. σ.), και τηγανίζουμε για 5 λεπτά λίγο τα κυδώνια από όλες τις μεριές, ενώ τα έχουμε πασπαλίσει με τη ζάχαρη.
Παίρνουμε τα κυδώνια από το τηγάνι και τα βάζουμε σε ένα πιάτο.
Βάζουμε μέσα το κρέας και το γυρίζουμε κι αυτό στο λάδι να πάρει χρώμα παντού. Αν χρειάζεται, προσθέτουμε 2-3 κ. σ. λάδι ακόμα.
Προσθέτουμε και το κρεμμύδι.
Όταν σωταριστεί το κρέας, το σβήνουμε με το κρασί.
Πρόσθετουμε 2 ποτήρια νερό (ή ανάλογα την ποσότητα κρέατος που έχουμε), το πιπέρι σε κόκκους και το σιναπόσπορο και το αφήνουμε να βράσει καλά.
Χρειάζεται να το ξαφρίσουμε.
Αν το βράσετε σε κατσαρόλα, θα θέλει μία ώρα, ίσως και παραπάνω, όπως θα θέλει ίσως και επιπλέον νερό. Στη χύτρα που το έκανα χτες, το άφησα 20-30 λεπτά, συν το χρόνο που άφησα μετά για να πιει το ζουμί του και να πάρουν 2 βράσεις τα κυδώνια.
Όταν ετοιμαστεί, προσθέτουμε τα κυδώνια και μια κουταλιά μέλι.
Αλατίζουμε και βάζουμε φρεσκοτριμμένο πιπέρι και μια κουταλιά βότανα Προβηγκίας.
Αφήνουμε να πάρουν μερικές βράσεις τα κυδώνια και αν χρειάζεται δένουμε λίγο τη σάλτσα με λίγο αλεύρι ή κορν φλάουρ και νερό.
Το αποτέλεσμα είναι πάρα πολύ νόστιμο και μπορεί άνετα να σταθεί στο γιορτινό τραπέζι μας σαν κύριο πιάτο.
Αν δεν έχετε βότανα Προβηγκίας ή σιναπόσπορο, κανείς δεν θα σας μαλώσει, πιστέψτε με!
Συνοδέψτε το με ρύζι ή με ό,τι αγαπάτε.

TIP: Μην αλατίζετε και μην βάζετε ντομάτα στο μοσχάρι από την αρχή του μαγειρέματος γιατί σκληραίνει.

Καλή επιτυχία, καλή εβδομάδα και καλό μήνα!

27 comments:

  1. Deli,κι άλλο φαγητό με φρούτα-η αδυναμία μου!Λέω να το φτιάξω τις γιορτές,που θα είναι μαζεμένη όλη η οικογένεια.
    Τι είναι τα βότανα Προβηγκίας;-πρώτη φορά τα ακούω.
    Καλό μήνα,
    καληνύχτα-φιλιά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. μάθαμε τελικά τι είναι τα βότανα Προβηγκίας;

      Delete
    2. μάθαμε τελικά τι είναι τα βότανα Προβηγκίας;

      Delete
  2. Μμμμμ!! Νόστιμο!!
    Καλό μήνα! Καλό βράδυ!

    Τρελοτουρίστρια

    ReplyDelete
  3. Καλό μήνα! Νόστιμο το φαγητό αυτό! Όπως και όλα τα άλλα!

    ReplyDelete
  4. καλό μήνα :)

    ΥΓ έχω στα σκαριά κυδωνολικέρ, να δούμε ποιος θα τα πιεί όλα αυτά..

    ReplyDelete
  5. Καλό μήνα και από μένα!

    Μα τι ωραίο φαγάκι και τι ωραία φωτογραφημένο!
    Μου αρέσει πολύ το κυδωνάτο μοσχάρι! Το κάνω κοκκινιστό, με φρέσκια ντοματούλα, μέλι και ένα μπαστουνάκι κανέλας.
    Άαααμα βρω κυδώνια, θα δοκιμάσω την συνταγή σου! (στο τέλος θα το κάνω... με καρώτα!!! Όπως έκανα με το γλυκό του κουταλιού κυδώνι, που αντί για κυδώνι, έβαλα καρώτο τριμένο....)

    ReplyDelete
  6. Aυτό είναι το "φαγητό" του άντρα μου. Οταν μου το είχε πρωτοπεί, προ ... αμνημονεύτων χρόνων, το κοίταξα κάπως περίεργα, γιατί δεν μπορούσα να καταλάβω τι του εύρισκε και πως το έτρωγε.
    Πλέον το έχουμε καθιερώσει και στο σπίτι μας 2-3 φορές τον χρόνο και μας αρέσει πολύ:)
    Oσο για το τι να κάνεις τα κυδώνια .... γλυκό κουταλιού και να μου στείλεις, που το λατρεύω χα χα χα
    Καλημέρα, καλό μήνα και καλή βδομάδα να έχουμε!!

    ReplyDelete
  7. Ωραια συνταγη, μπαινει στα προσεχως...

    :))

    Καλο μηνα και εδω!

    ReplyDelete
  8. μ' αρέσουν πολύ τα φρουτα στο φαγητο.
    δίνουν, άλλη αίσθηση :))

    καλό μήνα Κική :))

    ReplyDelete
  9. Γινεται και με χοιρινο το ιδιο ετσι δεν ειναι?
    Τοχω φτιαξει για Χριστουγεννιατικο τραπεζι κι εγινε υπεροχο.
    Πολυ ωραια συνταγη.

    φιλια

    καλο μηνα

    ReplyDelete
  10. Ελένη ναι, κι άλλο. Εγώ πάλι λέω τα Χριστούγεννα να κάνω αυτό με τα δαμάσκηνα.
    Τα βότανa Προβηγκίας είναι μίγμα βοτάνων: βασιλικός, θρούμπι, μαντζουράνα κλπ.
    Άρα μπορεις να βάλεις κάποιο από αυτά αν δεν τα εχεις όλα.

    Τρελοτουρίστρια είναι! Καλό μήνα!

    Just a friend ευχαριστωωωώ!

    Μαγισσούλα μερσί! Κι εγώ θα το σουρώσω αυτές τις μέρες. Εγώ τα χαρίζω όπως ξέρεις...

    Αγγελική Ν, ευχαριστώ! Τελευταία φωτογραφίζω πιο πολύ φαγητα και γλυκά, παρά τοπία! Χαχα!
    Αυτό πάλι; Να μην βρίσκεις εκεί κυδώνια...Κρίμα...

    Έλενα, εμένα πέρυσι δοκίμασε ο αδερφός μου. Έτυχε να έρθει εδώ για δουλειά και είχα τέτοιο φαγητό. Ε...ακόμα το θυμάται και μου το λέει. Καλό μήνα!

    Αντώνη, να το δοκιμάσεις!
    Καλό μήνα!

    Μαριλένα κι εγώ τα έχω εκτιμήσει και στο φαγητό. Καλό μήνα!

    Φαραώνα, γιατί όχι; Θα το έκανα και με χοιρινό.
    Ευχαριστώ. Καλό μήνα!

    ReplyDelete
  11. Όντως εξαιρετικό φαγητό, πατρινόπουλο! Καλά που μου έδωσες την ιδέα για το τραπέζι του Σαββάτου!

    ReplyDelete
  12. Δεν έχω φτιάξει ποτε κυδώνια με κρέας, γιατί δεν μπορω να φανταστω τη γεύση τους. Ξυνίζουν ή γλυκίζουν όταν ψηθούν? Ή γίνονται όπως οι πατατες με το κρεας? Αν μπορεις να μου το διευκρινίσεις...?

    ReplyDelete
  13. Ρε Κική, εσύ που είσαι ειδική: Είναι τόσο ωραία η φωτογραφία του πιάτου και κόλλησα τόσο;
    ( Αλλά και το φαγητό...κολλώδες μου φαίνεται! )
    Καλό κυδωνόμηνα!

    ReplyDelete
  14. Deli μου τι βότανα Προβηγκίας-αυτά είναι ελληνικότατα,άντε μεσογειακή χλωρίδα.Είδες όμως πώς κατοχυρώνουν μερικοί κάποιες ονομασίες!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  15. έχω και εγώ την απορία, τι γεύση έχουν τα κυδώνια μαζί με το μοσχάρι..

    Εμένα μου δίνει την εντύπωση του γλυκόξινου...

    ReplyDelete
  16. Πατριωτισσα, έχεις τραπέζι το Σάββατο; Βρίσκεις κυδώνια εκεί ε; Νόστιμο!

    Δημιουργία, γίνονται γλυκόξινα. Ούτε γλυκίζουν πολύ, ούτε είναι ξύδι. Σαν ξινόμηλα φαντάσου. Μιαμ όμως!


    Διονύση μου, εμένα με ξέρεις τι μετριόφρων άνθρωπος είμαι, αλλά ναι. Μπορώ να πω ότι είναι μια καλή φωτογραφία. και το φαγητό, ακόμα καλύτερο...
    Καλό κυδωνομήνα!

    Ελένη είδες; Απ' όλα έχουμε! Δεν ξέρω γιατί πήραν αυτη την ονομασία. Θα το ψάξω!

    Πέννυ, γλυκόξινα είναι. Αν σου αρέσουν τέτοιες γεύσεις, είναι πρώτα!

    ReplyDelete
  17. Καλό μήνα Κiki! Μυρωδάτο μοσχαράκι! (Αυτό και αν είναι γλυκό του..πειρουνιού!)

    ReplyDelete
  18. Να δώ πότε θα κάνεις μαρμελάδα από μοσχάρι εσύ!!! Θα γίνει κι αυτό εδώ, δεν μπορεί, κάποια στιγμή θα γίνει!!!

    ReplyDelete
  19. Κατερίνα, πραγματικά γλυκό του πηρουνιού! Καλό!

    Κωνσταντίνε! Υπονοείς κάτι για τα φρούτα που βάζω στο φαγητό; Καλά... Αν έρθεις εδώ, θα σου φτιάξω κοτόπουλο με σταφύλια, χοιρινό με δαμάσκηνα, κοτόπουλο με πορτοκάλι και φυσικά μοσχάρι με κυδώνια! Έτσι για να σε περιποιηθώ βρε (και να σε μυήσω στα φαγητά με φρούτα)! χαχα!

    ReplyDelete
  20. Πολύ νόστιμο το γλυκόξυνο φαγάκι. Δοκιμάστηκε την Κυριακή με κυδώνια πεσκέσι από το χωριό, απλά τέλειο! Σας ευχαριστούμε για την συνταγή

    ReplyDelete
  21. Εύα Π. Καλώς τη! Να είσαι καλά! Χαίρομαι που το δοκιμάσατε!

    ReplyDelete
  22. mou aresei i sidagi, mou aresei i epilogi tis porselanis , mou aresei i fotografia, ola mou aresoun,,,, alla poio poli , to oti eisai neo - gourmet xoris na to xeris!!! :)

    ReplyDelete
  23. Γιάννη, να ήξερες αυτό το πιατάκι πόσο χρονών είναι και ποιος μου το αγόρασε...
    Ειναι νεο-γκουρμε και δεν το ξέρω; χαχα!

    ReplyDelete
  24. Από τα αγαπημένα μου φαγητά. Το είχα στο πρόγραμμα για το ΣΚ, θα το δοκιμάσω με τη συνταγή σου, θα κρατήσει τα κυδώνια πιο σφιχτά από αυτή που κάνω συνήθως και ίσως αρέσουν περισσότερο στα μικρά.
    Άσχετο: αν σε γνωρίσει ο χασάπης μας θα σε λατρέψει. Άκου 1,5 κιλό μοσχάρι για 4-6 άτομα :-)

    ReplyDelete
  25. Γιάννη όταν την κάνεις πες μου!
    Όσο για το άλλο, η μερίδα εστιατορίου, υπολογίζεται στα 250 γρ. το άτομο αν δεν κάνω λάθος, οπότε το 4 μπορούσε να λείπει!!! χαχα!

    ReplyDelete