Monday, February 16, 2009

Ταραμοσαλάτα

Ταραμοσαλάτα ή ταραμοαλιάδα όπως τη λέμε εδώ στο νησί. Μεζές που δεν λείπει από κανένα σαρακοστιανό τραπέζι. Τι θα χρειαστούμε για να την κάνουμε:

Ταραμοσαλάτα
(για 1 κιλό σαλάτα περίπου)
Υλικά
150 γρ. λευκό ταραμά
300 γρ. ψωμί ψίχα (έβαλα λευκό και χωριάτικο)
χυμό 2 λεμονιών
1/2 φλυτζάνι του τσαγιού λάδι (ελαιόλαδο και αραβοσιτέλαιο)
1 πολύ μικρό κρεμμύδι (έβαλα το 1/4 ενός μέτριου κρεμμυδιού)

Εκτέλεση:
Μουσκεύουμε το ψωμί σε νερό για λίγο και το στύβουμε καλά.
Βάζουμε στο μπλέντερ το κρεμμύδι και το λιώνουμε με τη βοήθεια του ενός λεμονιού και του μισού λαδιού.
Προσθέτουμε τον ταραμά και το ψωμί και τα χτυπάμε κι αυτά μέχρι να έχουμε ένα μίγμα λείο.
Προσθέτουμε το υπόλοιπο λάδι και λεμόνι και ξαναχτυπάμε πολύ καλά.
Δοκιμάζουμε και προσθέτουμε αν χρειάζεται λεμόνι ή λάδι.

TIPS:
Όσο πιο λευκός είναι ο ταραμάς, τόσο πιο καλός ποιοτικά.
Δοκιμάστε να βάλετε μισό-μισό λάδι ελιάς και αραβοσιτέλαιο. Το ελαιόλαδο την κάνει λίγο να ταγκίζει αν είναι μόνο του. Θα σας εκπλήξει η διαφορά.

Αρχικά δεν ήθελα να βάλω κρεμμύδι, για να γλυτώσω τα φουσκώματα και γιατί νόμιζα ότι αυτό την κάνει να πικρίζει. Δεν μου άρεσε όμως στη γεύση. Το πρόσθεσα σχεδόν στο τέλος και το έλιωσα με λίγη ταραμοσαλάτα.

Το ψωμί που χρησιμοποίησα ήταν λευκό και χωριάτικο. Το χωριάτικο της έδωσε μια νότα χωριάτικη και της πήγαινε πάρα πολύ.

Η ποσότητα των υλικών δίνει σχεδόν 1 κιλό ταραμοσαλάτα, οπότε προσαρμόστε αναλόγως αν θέλετε μικρότερη ποσότητα.

Καλή εβδομάδα!

47 comments:

  1. Οχι, δεν θέλουμε μικρότερη ποσότητα;-)
    Ωραία η ιδέα του χωριάτικου ψωμιού, αν κι εγώ στην δικιά μου δεν βάζω καθόλου ψωμί.
    Για το λάδι έχεις δίκιο,προτιμότερο συνδυασμός λαδιών.
    Εγώ δεν βάζω καθόλου ελαιόλαδο, μόνο αραβοσιτέλαιο ή ηλιέλαιο.
    Ωραία η ταραμοσαλάτα, γιατί άραγε να την τρώμε μόνο ως σαρακοστιανή??

    ReplyDelete
  2. ωραία είναι :)
    εγώ όμως τιμωρία, δεν μπορώ φάω..

    ReplyDelete
  3. Deli,αρχίσαμε τα σαρακοστιανά;
    Είναι νοστιμότατη!Πραγματικά,έχεις δίκιο-γιατί να την τρώμε μόνο αυτές τις μέρες;Αρέσει σ΄όλους,φτιάχνω κι ένα μεγάλο τάπερ για τη μικρή μου να το πάρει στην Αθήνα.
    Ταραμοκεφτέδες φτιάχνετε;
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  4. ποτέ δεν τον έχω πετύχει δυστυχώς!..Όλγα

    ReplyDelete
  5. αρνούμαι να φάω από τώρα Σαρακοστιανά!
    τυράκια θέλω πολλά :)))

    καλη βδομάδα Κική!

    ReplyDelete
  6. Ωραία είναι, κάπως έτσι την φτιάχνω μόνο που το κρεμμύδι το στίβω και βάζω τις σταγόνες του. Τούλι, κρεμμύδι κομμένο και στρίψιμο δυνατό στο τούλι. Την κάνω μόνο με ελαιόλαδο και καλά μας πάει. Δίκιο όμως έχετε ότι με το σπορέλαιο θαναι ελαφρύτερη.
    Δε μου λες ως ταραμοαλιάδα δεν προϋποθέτει σκόρδο μέσα; Η αλιάδα γενικώς δεν είναι σκορδαλιά;

    ReplyDelete
  7. Έλενα , την κάνεις με πατάτα; Μόνο αραβοσιτέλαιο, είναι ακόμα καλύτερα!

    Μαγισσουλίνι , σου κάνει αλλεργίτσα; Θα τη μαλώσω την άτιμη!

    Ελένη , ταραμοκεφτέδες όπως και ό,τι τηγανίζεται, το αποφεύγω. Σκέφτηκα όμως να τους ψήσω!

    Όλγα γιατι; Τι δεν σου πάει καλα;

    Μαριλένα , να σου φτιάξουμε κάτι με τυράκι τότε!

    Νένα , με το στύψιμο του κρεμμυδιού, γίνεται ακόμα καλύτερη!
    Όντως, το αλιάδα παραπέμπει σε σκόρδο. Δεν ξέρω γιατί τη λένε έτσι ενώ δεν έχει. Ίσως επειδή φτιάχνεται με τον ίδιο τρόπο σε γουδί και έχει την ίδια υφή!

    ReplyDelete
  8. Ξέρω και εγώ?Ακολουθώ κατα γράμμα και στέφεται με αποτυχία η όλη επιχείρηση.Θα προσπαθήσω και με την δική σου!...Όλγα

    ReplyDelete
  9. Σου γίνεται αραιή; Τι είναι αυτό που δεν σου αρέσει;

    ReplyDelete
  10. Τέλεια η ταραμοσαλάτα, τέλεια...
    Πάλι σε δουλειές μας βάζετε, τουλάχιστον αυτή είναι πιο εύκολη απ την πίτα...
    :)

    ReplyDelete
  11. Αυτό ήταν;;!!Γιατί εγώ φανταζόμουν οτι είναι δύσκολο να κάνεις ταραμά;;Μπράβο Κική, φέτος θα την κάνω μόνη μου! [στην Κέρκυρα αλιάδα λένε την σκορδαλιά με πατάτα].Καλό απόγευμα!..

    ReplyDelete
  12. Καθε Καθαρη Δευτερα την φτιαχνω αλλα την φχαριστιομαστε! Απο θεμα υλικων κι εγω ψωμι βαζω μεσα.

    ReplyDelete
  13. Νωρίς νωρίς μας έδωσες συνταγούλα, Κική μου. Έτσι ξεχωρίζουν οι καλονοικοκυράδες. Εγώ την προτιμώ με πατατούλα. Και του χρόνου!

    ReplyDelete
  14. Moυ γίνεται αλμυρή και όχι κρεμώδες..Όλγα

    ReplyDelete
  15. Έχεις δίκιο για τον ταραμά,ο λευκός είναι ο καλύτερος.
    Πολύ ωραία η ταραμοσάλάτα σου κι ωραίο το food styling με την τσακιστή ελιά!
    Φιλάκια

    ReplyDelete
  16. θα μπορούσα να φάω έναν κουβά:)

    ReplyDelete
  17. Ισιδώρα , μετά τις πίτες το ρίξαμε στα εύκολα!

    Όλγα , κι εδώ αλιάδα λένε τη σκορδαλιά/. Εύκολη είναι η ταραμοσαλάτα! Μόνο να μη γίνει λύσσα!

    Δημιουργία , άραγε λείπει από κανένα τραπέζι εκείνη τη μέρα;

    Ρένα , είναι επειδή έχω σκοπό να βάλω διάφορες για κείνη τη μέρα. Χρωστάω και τα μανταρινοτρουφάκι εξάλλου! Με πατάτα θα τη δοκιμάσω.

    Όλγα , το αλμυρό διορθώνεται μόνο με ψωμί. Αν βάζεις λίγο, θα είναι αλμυρή. Το κρεμώδες το πετυχαίνεις με πολύ χτύπημα και όχι πολλά υγρά. Είμαι σίγουρη ότι θα σου πετύχει τώρα μετά τις διευκρινίσεις! Καλή επιτυχία!

    Λίλα , όσο πιο λευκός, τόσο πιο ακριβός, τόσο λιγότερο λύσσα, τόσο πιο καλός.
    Ευχαριστώ για τα καλά λόγια! :-)

    Χαρτ , τρώμε και μας τρώνε... :-(

    ReplyDelete
  18. Πολύ μου αρέσει η ταραμοσαλάτα και ευτυχώς βρίσκω έτοιμη και στην Ν Αφρική! Ταραμά σπάνια πετυχαίνω...

    Έχω την γνώμη ότι (όταν την φτιάχνεις με ψωμί) γίνεται πιο νόστιμη όσο πιο νόστιμο είναι το ψωμί! Με το λευκό ψωμί δεν λέει τίποτα! Το χωριάτικο είναι πολύ καλύτερο! Την έχω κάνει και με παξιμάδι επταζυμο και ήταν υπέροχη!

    Γιαυτό που λέει η Όλγα, ότι γίνεται πολύ αλμυρή, νομίζω ότι φταίει ο ταραμάς. Άλλαξε ποιότητα ταραμά, Όλγα! Ο λευκός, που λέει η Κική, δεν είναι τόσο αλατισμένος! Αν προτιμάς τον ροζ, τότε βάλε λιγότερη ποσότητα. Η κρεμώδης υφή έχει να κάνει με τον τρόπο που χτυπάς τα υλικά και το λάδι. Αν δεν σταγγίζεις καλά το ψωμί από το νερό η σαλάτα δεν ενώνει.

    ReplyDelete
  19. Καλημέρα Κική.
    Αυτές τις μέρες είμαι απασχολημένη με τα ΑΝΑΚΑΤΩΣΑΡΙΑ μας και δεν ασχολήθηκα καθόλου με τα blog.
    Η ταραμοσαλάτα σου πολύ καλή ιδέα για τη σαρακωστη, δεν ξέρω όμως αν θα βρω ταραμά.Θα ψάξω και αν βρω θα τη δοκιμάσω.
    Φιλιά

    ReplyDelete
  20. Ωραία η ταραμοσαλάτα, το κιλό μπορώ να το καταφέρω μόνη μου!

    (και με παξιμάδι λέει, το έχω δοκιμάσει)

    ReplyDelete
  21. Σε ευχαριστώ Κική για τις διευκρινίσεις,όταν την κάνω θα σου πω!..Όλγα

    ReplyDelete
  22. Αγγελική συμφωνώ! Αν το ψωμί λέει, θα λέει και η ταραμοσαλάτα. Τώρα πραγματικά, αν φτιάξεις ταραμοσαλάτα με λευκό ψωμί πολυτελείας, μάλλον για σφουγγαροσαλάτα θα μοιάζει παρά με ταραμοσαλάτα! Εμένα πάντως που είχε χωριάτικο σταρένιο, έλεγε...
    Καλά που είπες και για τον ταραμάς. Το είπα παρακάτω βέβαια, αλλά ξέχασα να το τονίσω. Ο λευκός είναι λιγότερο αλμυρός. Μπορεί να φαγωθεί ακόμα και σκέτος, Ενώ ο έντονα ροζ είναι λύσσα! Θέλει του κόσμου το ψωμί για να ξελυσσάξει!

    Κωνσταντίνε , τι έπαθες καλέ μου; Να στείλω μπωλάκι;

    Δήμητρα , τρέχετε με τα καρναβάλια ε; Καλά κάνετε! Φιλιά!

    Elie , θα τσακωθούμε πάνω από το μπωλάκι! :-)))

    Όλγα , καλή επιτυχία!

    ReplyDelete
  23. Λόγο του χρώματος νόμιζα ότι ο ροζ ταραμάς ήταν ποιοτικώς επειδή μου άρεσε το χρώμα θα ήθελα να σε δω και στο blog μου

    ReplyDelete
  24. Τρελαίνομαι γι' αυτά τα tips σου, Κική! :-)

    ReplyDelete
  25. την καλησπέρα μου καταπληκτική μαγειροαναλύτρια.
    εισαι τόσο καλή στο χορό, όσο και στην κουζίνα εεεε??
    φιλιά καρυστινά

    ReplyDelete
  26. Ποτπουρί, καλωσήρθες! Κι εμένα μου άρεσε πολύ το έντονο ροζ του όταν ήμουν μικρή!

    Διονύση , σε βουρλίσανε! ;-)

    Venceremos , λένε πως είμαι καλή ΚΑΙ στο χορό! ;-)
    φιλιά!

    ReplyDelete
  27. αν και δεν τρελλαινομαι,πώς να το πω...ειναι ενα απο τα must της σαρακοστης πριν το Πασχα!

    ReplyDelete
  28. Cook , δεν; Πως κι έτσι;

    ReplyDelete
  29. Μου αρεσει πολυ, θα δοκιμασω !

    ReplyDelete
  30. Μαίρη καλωσήρθες. Ωραίο μπλογκάκιον έχεις και πολύ όμορφες φωτό! Να μας έρχεσαι!

    ReplyDelete
  31. Θα προσπαθησω να την φτιαξω αυριο τη συνταγουλα αυτη.
    Ο ιδιος, δεν φανταζομαι να ειναι πολυ δυσκολο.

    :)

    ReplyDelete
  32. Ωπ, απορια (σιγα μη δεν ειχα χαχαχα)
    Το "για λιγο" στο μουσκεμα του ψωμιου ποσος χρονος ειναι;

    ReplyDelete
  33. Αντώνη εύκολη είναι. Να το μουσκέψεις κανα δεκάλεπτο ή και παραπάνω μέχρι να βραχεί μέσα στο κέντρο. Καλή επιτυχία.

    ReplyDelete
  34. Ευκολοτατο ηταν!
    Και πολυ νοστιμη ταραμοσαλατα!

    :)

    ReplyDelete
  35. Μπράβο Αντώνη μάγειρα! Καλοφάγωτη! Και του χρόνου!

    ReplyDelete
  36. Τι και του χρονου καλε;
    Εγω ταραμοσαλατα τρωω ολη τη Σαρακοστη. Τωρα που εμαθα και να τη φτιαχνω...

    :)

    ReplyDelete
  37. Χαχα! Το ίδιο σκεφτόμουν όταν έγραφα την ευχή!!! Κι εμείς το ίδιο!

    ReplyDelete
  38. ΥΠΕΡΟΧΗ !!!!!
    Την εφτιαξα χθες βραδυ για σημερα Κ.Δευτερα. Χαλαλι σου που δεν κοιμηθηκα ολο το βραδυ γιατι δοκιμη δοκιμη εφαγα τοση με φρεσκοφτιαγμενο ψωμι που εμεινα αυπνη απ το στομαχι μου. Την φυλαω για να την φτιαχνω παντα. Σ ευχαριστω

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χαχα! Ποιος βαστιέται μπροστά στη σπιτική ταραμοσαλάτα; Και του χρόνου! Κι εγώ μόλις τέλειωσα τη δική μου, σπυρωτή με χωριάτικο ψωμί! Καλή σαρακοστή!

      Delete
  39. Και φέτος όπως και περισυ στην συνταγή σου κατέφυγα Κική μου Και παλι η νοστιμια δε λεγεται εστω που δεν βρισκω λευκο ταραμα πια εδω που ζω κι ας χρησιμοποιησα κρητικες παξιμαδοκουλουρες αντι για ψωμι. Τη νοστιμια τους να χεις γλυκεια μου. Καλά Κούλουμα και καλή Σαρακοστή σου εύχομαι.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Προσέχεις ότι και το παραπάνω σχόλιο είναι δικό σου; χαχα! Και του χρόνου! Καλή Σαρακοστή!

      Delete
  40. Όταν πικρίζει η ταραμοσαλάτα τι μπορούμε να κάνουμε για να το διορθώσουμε?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Φταίει το κρεμμύδι. Θέλει ελάχιστο.

      Delete
    2. Αν όμως τελικά μας πικρισει σώζεται;

      Delete
    3. Δεν γνωρίζω...

      Delete