Friday, June 1, 2012

Σορμπέ φράουλα

Τον τελευταίο καιρό αποφεύγω να φτιάχνω γλυκά, για ευνόητους λόγους. Τα μόνα γλυκά που έχω φτιάξει μετά το Πάσχα, είναι τα μπισκοτάκια χωρίς ψήσιμο και όσα γλυκά έφτιαξα για άλλους.


Από την άλλη πλευρά, τελευταία σκέφτομαι πώς θα μπορούσα να μετατρέψω κάποιες συνταγές σε πιο light, όχι μόνο για μένα, αλλά και για φίλους που έχουν προβλήματα βάρους ή θα ήθελαν να φάνε κάτι χωρίς ζάχαρη.


 Το καλοκαίρι είναι ιδανικό για τέτοιους πειραματισμούς όπως επίσης είναι ιδανικό για να κάνεις ελαφριά γλυκά λόγω της ποικιλίας φρούτων που διαθέτει. Οπότε, μια και το καλοκαιράκι επισήμως ξεκινάει σήμερα κι εγώ είμαι φανατική του οπαδός, προσφέρω light σορμπέ φράουλας!


Σορμπέ φράουλα 
Υλικά 
550 γρ. φράουλες ακαθάριστες
1/3 κούπας νερό
30-40 γρ. φρουκτόζη ή 70 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική ή υποκατάστατο ζάχαρης
2 κ. σ. λικέρ φράουλας
¼ κ. γ. αλάτι *
προαιρετικά 2 κ. σ. σιρόπι φράουλας


Εκτέλεση 
Σε ένα μεταλλικό σκεύος βάζουμε το νερό με τη φρουκτόζη ή το υποκατάστατο ζάχαρης (προσθέστε λίγο και δοκιμάστε) να βράσουν για 2-3 λεπτά. Αφήνουμε στην άκρη να κρυώσει.

Πλένουμε και καθαρίζουμε τις φράουλες. Με το καθάρισμα θα έχουμε περίπου ½ κιλό φράουλες. Βάζουμε τις φράουλες στο μπλέντερ και τις πολτοποιούμε.

Όταν έχει κρυώσει το σιρόπι, το προσθέτουμε μαζί με τα υπόλοιπα υλικά στο μπλέντερ και χτυπάμε να ενωθούν. Αν οι φράουλες δεν είναι πολύ εύγευστες, προσθέστε λίγο αλάτι. Θα σας εκπλήξει η διαφορά! Επίσης προαιρετικά μπορείτε να προσθέσετε και σιρόπι φράουλας.
Βάζουμε το υλικό στην κατάψυξη, Εγώ το έβαλα όπως ήταν στο μπλέντερ στην κατάψυξη, αφού είχα σκοπό να το ξαναχτυπήσω.
Μετά από 2-3 ώρες, ξαναχτυπάμε το μίγμα, το αδειάζουμε σε μπωλ και το βάζουμε πάλι στην κατάψυξη.


 Το χτύπημα βοηθάει να γίνει πιο αφράτο, αλλά κακά τα ψέματα, χωρίς παγωτομηχανή, τα σορμπέ δεν γίνονται πολύ απαλά. Παρόλα αυτά, όταν θέλουμε να σερβίρουμε, το αφήνουμε για λίγο εκτός κατάψυξης και το μοιράζουμε σε μπωλ. Εναλλακτικά, μπορούμε να το παγώσουμε στις ειδικές θήκες για γρανίτες. Το σίγουρο είναι ότι έχουμε ένα light σορμπέ!

Καλό μήνα και καλοκαίρι!

16 comments:

  1. Γιάμι.........άσε Κική πονεμένη ιστορία, έχω πάρει 3 κιλά τρώγοντας κάθε απόγευμα παγωτό! Πεθαίνω για παγωτό λέμε!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Εγώ πάλι, είμαι σε πτώση ;-) Κι εγώ πεθαίνω για παγωτό!

      Delete
  2. Κική μου πολύ ωραίο!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. Είναι καλύτερη και δροσιστικότερη λύση από το παγωτό.
    Πάντως δεν είχα ποτέ φανταστεί ότι το αλάτι νοστιμεύει ακόμη και τις άνοστες φράουλες. Θα το δοκιμάσω.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κι εγώ έπαθα. Μου το είπε ειδικός! ;-)

      Delete
  4. Δε θα πω πολλά και περιττά...τρέλα...Καλό μήνα!!!

    ReplyDelete
  5. Καλό μήνα Κικίτσα μου! Τι τέλειο που είναι το χρώμα του!!! Μπαίνει στα προσεχως μου χωρίς παγωτομηχανή για εμένα, δεν το ήξερα για το αλατάκι, καλό!

    ReplyDelete
  6. Ίδια φάση περνάμε Κική! Τρία και δεν λένε να φύγουν :-) !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tα τραί σε μένα σχεδόν έφυγαν. Προχωράω δυναμικά!

      Delete
  7. Καλό μήνα δεν είπα...

    ReplyDelete
  8. Ωραίο και δροσιστικό με τις αγαπημένες φραουλίτσες!

    ReplyDelete
  9. Kiki, οι μπαλίτσες του σορμπέ, μοιάζουν με μικρές κόκκινες χιονόμπαλες!! Αλλά και το σορμπέ παγωτίνι, άψογο. Το χρώμα τους κατακκόκινο, ζωντανό!! Ας τις χαρούμε τις φράουλες, πριν περάσει η εποχή τους.
    Καλό μήνα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Είδες πλάκα που έχουν οι μπαλίτσες;
      Καλό μήνα!

      Delete