Friday, January 25, 2013

Εύκολη μηλόπιτα με φύλλο

Μέρες τώρα ήθελα να κάνω μια μηλόπιτα διαφορετική. Εύκολη, γρήγορη, ευέλικτη. Πάνω εκεί που λέω δεν θα κάνω τίποτα για να μην τρώμε, να που μου έρχεται και δεν αντιστέκομαι. Τη φτιάχνω και καλά για το γιο και μέχρι την επόμενη μέρα συνειδητοποιούμε ότι το παιδί δεν έχει φάει ούτε μηλόπιτα, ούτε ρολάκια που ακολούθησαν, παρά μόνο ζαμπονοτυρόπιτα. Μα πώς εξαφανίστηκαν τα ρολάκια και η μηλόπιτα μου λέτε; Μήπως υπάρχουν πεινασμένα φαντάσματα στην κουζίνα μου; :-p


Εύκολη μηλόπιτα με φύλλο 
προσαρμοσμένη από εδώ
Υλικά 
1/3 φύλλου από φύλλο σφολιάτας για πίτες (στη συσκευασία με τα 2 φύλλα)
1 μήλο καθαρισμένο και κομμένο σε πολύ λεπτές φέτες (χρησιμοποίησα Ζαγοράς αλλά μπορείτε να βάλετε ξινόμηλο ή ό,τι θέλετε)
1-2 κ. σ. ζάχαρη (χρησιμοποίησα άσπρη αλλά μπορείτε να βάλετε καστανή ή μαύρη)
1 κ. γ. κανέλλα
προαιρετικά
λίγες σταφίδες


Εκτέλεση 
Ξεπαγώνουμε τη σφολιάτα σύμφωνα με τις οδηγίες της συσκευασίας.
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 βαθμούς με αέρα.
Καθαρίζουμε και κόβουμε τα μήλα πολύ λεπτά.
Τα ανακατεύουμε σε μπωλ με τη ζάχαρη και την κανέλλα.
Κόβουμε το 1/3 από τη σφολιάτα (από τη φαρδιά πλευρά). Αν θέλετε να υπολογίσετε πόσο φύλλο ακριβώς θα χρειαστείτε, κόψτε πρώτα τα μήλα σας και μετρήστε ένα επάνω της. Θα πρέπει να περισσεύει χώρος δεξιά αριστερά τουλάχιστον ενάμιση-δύο εκατοστά. Φυσικά, μπορείτε να φτιάξετε φαρδύτερη με 2 σειρές μήλα κατά πλάτος.
Τοποθετούμε το φύλλο πάνω σε ταψί με αντικολλητικό χαρτί.
Χαράζουμε ολόγυρα το φύλλο 1,5-2 εκατοστά από τις άκρες, όπως στη φωτό.


Τοποθετούμε τα μήλα, ακουμπώντας τα μία δεξιά και μία αριστερά στο φύλλο, ώστε να καλύπτει την περιοχή που θέλουμε. Αν υπάρχουν κενά στις άκρες, κρατάμε 2-3 κομμάτια τα οποία κόβουμε σε μικρότερα και τα γεμίζουμε. Εναλλακτικά, γεμίζουμε τα κενά με σταφίδες. Χρησιμοποίησα λίγες ξανθές.


Ψήνουμε σε αέρα, σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για 15-20 λεπτά.

Να σας πω ότι 1/3 φύλλου είναι λίγο, γιατί είναι πεντανόστιμη. Αν θέλετε να κάνετε 3 φύλλα, θα χρειαστείτε τα 3πλάσια υλικά στη γέμιση.

Τα υπόλοιπα 2/3 φύλλου τα έκανα ρολάκια με σταφίδες κλπ, τα οποία έφαγαν πεινασμένα φαντάσματα... (coming soon). 


Το άλλο φύλλο της συσκευασίας το έκανα ζαμπονοτυρόπιτα (επίσης coming soon), με τη συνταγή για εύκολη τυρόπιτα που έχω γράψει εδώ. Είναι μια πολύ εύκολη και ευέλικτη συνταγή, λύση για βραδυνό αλλά και για κάθε περίσταση.


Tips:
Αν χρησιμοποιήσετε φρέσκο φύλλο, μπορείτε να το κόψετε στα τρία και να το βάλετε στην κατάψυξη για επόμενη φορά. Έτσι θα έχετε ανά πάσα στιγμή γρήγορα ένα γλυκάκι. Το κατεψυγμένο θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί σύντομα (γι΄ αυτό και το αξιοποίησα άμεσα).


Εκτός από κανέλλα μπορείτε να προσθέσετε μοσχοκάρυδο και/ή γαρίφαλο.

Το κόψιμο που κάνουμε ολόγυρα από τη σφολιάτα, βοηθάει να ανέβει με το ψήσιμο και να δημιουργήσει ένα προστατευτικό και όμορφο τείχος ολόγυρά της. Δεν αποκόπτεται καθώς φουσκώνει και ψήνεται. Αντί για μήλα, μπορείτε να βάλετε άλλα φρούτα (πχ αχλάδι, ροδάκινο, βερύκοκο κλπ), όπως επίσης να κάνετε αλμυρή εκδοχή με τυρί κρέμα, τυριά που λιώνουν, ελιές, ντοματίνια κλπ.


 Καλό πσκ!

36 comments:

  1. Αν πω ότι η δική σου μηλόπιτα μου κάνει πιο "κλικ" από την εικόνα που αποτέλεσε την έμπνευση σου με την άχνη, θα το θεωρήσεις υπερβολή?
    Το κόψιμο περιμετρικά την κάνει 3D!!!!
    Όσο για την εύκολη πιτούλα μου την έχεις μάθει πριν χρόνια και σπάνια λείπει από τραπέζια μου... Τώρα την φτιάχνουν και οι κόρες μου με σταθερή επιτυχία!
    Πολλά φιλιά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. :-) Ευχαριστώ!
      Η εύκολη πίτα είναι όντως ευέλικτη και σου λύνει τα χέρια σε τραπέζι ή σε ώρες πείνας!

      Delete
  2. Μου φαίνεται πως τέλειωσε η δίαιτα και τα φαντασματάκια κυκλοφορούν στην κουζίνα.
    Τσακ μπαμ μηλόπιτα!!πολύ ενδιαφέρουσα.
    Καλό Σ/Κ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μετά την κραιπάλη των φαντασμάτων, η δίαιτα ξαναήρθε στο προσκήνιο! χαχα!

      Delete
  3. Είναι αλήθεια πως με ένα απλό κομμάτι σφολιάτας μπορείς να κάνεις ένα σωρό πράγματα νόστιμα κι εύκολα!
    Μια ελαφριά τάρτα/πίτα με ντοματάκια κι ελιές θα ήταν πολύ ωραία για το καλοκαίρι! Για τώρα, προτιμώ κι εγώ μηλόπιτα ζεστή & η εμφάνισή της είναι ωραιότατη!

    Καλό Σ/Κ Κική!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κι εγώ το καλοκαίρι έχω σκοπό να παίξω με ντοματίνια κλπ! Τώρα το χειμώνα η μηλόπιτα είναι το μόνο που σκέφτομαι :-)

      Delete
  4. Μα Κική μου, με τέτοια μηλόπιτα και στην δική μου κουζίνα θα κυκλοφορούσαν φαντάσματα!!! χι χι χι
    Φιλιά πολλά

    ReplyDelete
    Replies
    1. Άσε...Πήξαμε στα φαντάσματα!

      Delete
  5. Εξαιρετική εμφάνιση! Πιστεύω ότι ένα τέτοιο ντελικάτο γλυκό θα είναι ο ιδανικός επίλογος σε ένα δείπνο (επίσημο ή μη). Και μου άρεσε πολύ ο τρόπος που αξιοποίησες τα περισσεύματα από το φύλλο που έκοψες! Όσο για τη ζαμπονοτυρόπιτα, πεινάωωωω...

    ReplyDelete
  6. Χα χα Κική μου!
    Σε καταλαβαίνω απόλυτα!
    Τα ίδια παθαίνουμε κι εμείς εδώ! Φτιάχνω πιτούλες, κέικ κλπ. για τη μικρή και καταλήγουμε να τα τρώμε εμείς!
    Ωραία η μηλόπιτα και κυρίως πολύ πολύ γρήγορη!
    Με μια μπάλα παγωτού είναι τέλεια για τις ξαφνικές υπογλυκαιμίες!
    Πολλά φιλιά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Άσε, άσε...Όλα με τη διακιολογία των παιδιών! χαχα!

      Delete
  7. Deli,μ΄αρέσουν πολύυυ οι μηλόπιτες πάσης παρασκευής.Αυτή η γεύση και το άρωμα μήλου-κανέλας είναι μοναδικό!
    Και τα ρολάκια φαίνονται νοστιμότατα!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κι εμένα μου αρέσουν οι μηλόπιτες! Φιλιά!

      Delete
  8. Κική μου στις 6 θα πάω τον μικρό Αγγλικά και θα αγοράσω σφολιάτα....μήλα έχω μπόλικα!!!!

    ReplyDelete
  9. Τί να πρωτοδιαλέξω? Μηλόπιτα, ρολάκια ή ζαμπονοπιτάκι?
    Όλα λαχταριστά Κική μου και μην τα ρίχνουμε όλα στο παιδί. Πολλά φαντασματάκια θα τριγυρνούν στην κουζίνα με αυτές τις νοστιμιές.
    Έχω κάνει κάτι παρόμοιο με τετράγωνα μικρά σφολιάτας και φετούλες πιο λεπτές μηλου με λίγο μέλι βούτυρο και κανέλα από πάνω. Λες να γίνεται και με αχλάδι;
    Δώσε τα φώτα σου.Καλό Σ/Κ!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μία απ' όλα! χαχα!
      Πιστεύω ότι θα γίνεται και με αχλάδι!

      Delete
  10. Κική, μαλλον το φαντασματάκι που έχετε στο σπίτι, έχει μεγάλη όρεξη! Με το δίκιο του το καημένο! Πως να αντισταθεί σε τόσες νοστιμιές που του έρχονται απανωτά;; Δεν το αδικώ που δεν αντιστάθηκε σε όλες αυτές τις λιχουδιές, που μας έφτιαξες σήμερα!!!
    Καλό Σαββατοκύριακο.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ναι το άτιμο...είχε! Και μετά η ζυγαριά άρχισε τις διαμαρτυρίες! ;-)

      Delete
  11. Eύκολη καί πολύ νόστιμη συνταγή Κικη!Και τα ρολάκια φαίνονται νοστιμότατα!!Καλό Σ/Κ!!Φιλάκια!!

    ReplyDelete
  12. Ευχαριστούμε και για τη συνταγή και για τη "γνωριμία" με το blog προέλευσης!

    ReplyDelete
  13. Τι εύκολη που είναι και τι όμορφη! Ευχαριστούμε Κικίτσα:)

    ReplyDelete
  14. μια συσκευασία σφολιάτα αξιοποιήθηκε στο έπακρο!μπράβο σου!πολύ ωραίες ιδέες!

    ReplyDelete
  15. Πιο εύκολη και πιο νόστιμη δεν γίνεται.
    Γλυκό στο λεπτό.

    Ωραίο το κόλπο με το γύρω γύρω της ζύμης,

    Φιλιά πολλά

    ReplyDelete
    Replies
    1. Το κολπάκι χρησιμοποιείται συχνά και θα το αξιοποιήσω και σε άλλες παρασκευές! ;-)

      Delete
  16. Εγώ τώρα τι να πω,για τη μηλόπιτα,για τα ρολάκια η τη ζαμπονοτυρόπιτα,φαίνονται όλα λαχταριστά !!!

    ReplyDelete
  17. Σε νοιώθω!!
    Τη μηλόπιτα αυτή μια φορά, την τρώω μόνη μου και χωρίς τύψεις!!

    ReplyDelete
  18. Νέες φωτιές μου άναψες Κική!!! Και πάνω που είπα ν'αρχίσω να μαζεύομαι...

    ReplyDelete