Sunday, February 17, 2013

Ένα πολύτιμο συμπληρωματικό ποστ για το κεφίρ.

Εδώ και πολύ καιρό, θέλω να γράψω ένα συμπληρωματικό ποστ για το κεφίρ. Ο πρώτος λόγος, ήταν οι  απορίες που κατά καιρούς γράφετε στο ποστ που είχα γράψει γι΄ αυτό αρχικά, οι απορίες που μου στέλνετε με email και οι απορίες που έχουν όλοι όσοι το αποκτούν και το καλλιεργούν (από μένα συνήθως) και τους αγχώνουν κάποια πράγματα. Ο δεύτερος λόγος, είναι τα σχόλια που έγραψε στο πρώτο ποστ ο Σταύρος, ένας μοριακός βιολόγος, που έδινε σημαντικές διευκρινίσεις γύρω από το κεφίρ αλλά και ένα πολύτιμο μυστικό για το πώς να φτιάξετε κεφίρ στο σπίτι αν δεν βρίσκετε σπόρους.
Είμαι σίγουρη, ότι ακόμα κι αν δώσω απαντήσεις σε όλες τις απορίες που κατά καιρούς με ρωτάτε, πάλι δεν θα τις απαντήσω όλες, πάλι θα ξεχάσω κάτι και το σημαντικότερο, ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΕΙΔΙΚΟΣ, αλλά θα απαντήσω σύμφωνα με αυτά που έμαθα διαβάζοντας και καλλιεργώντας το. Ξαναλέω, δεν είμαι ειδικός, ούτε τεχνολόγος τροφίμων, ούτε χημικός. Έχω όμως την καλύτερη διάθεση να σας λύσω απορίες, σύμφωνα με αυτά που έχω συναντήσει και κάνει εγώ...

Θα αρχίσω με απορίες που κατά καιρούς έχετε.

Μία από τις συνηθισμένες απορίες και άγχη που έχουν συνήθως όσοι το αποκτούν, είναι πότε πρέπει να το σουρώσουν, αν δεν το σουρώσουν αμέσως. 
Μην αγχώνεστε. Το κεφίρ είναι πάρα πολύ βολικό και υπομονετικό. Φυλάξτε το στο ψυγείο και σουρώστε το όταν μπορέσετε. Αν το σουρώσετε μέσα σε 1-2 βδομάδες (ακόμα και περισσότερο) δεν έχει ανάγκη το κεφιρογάλα σας και μπορείτε να το πιείτε. Αν το σουρώστε μετά από πολύ καιρό και φοβάστε, πετάξτε το γάλα του, και ξεκινήστε τη διαδικασία από την αρχή προκειμένου να το πιείτε.
Εδώ αξίζει να σας πω, ότι πέρυσι το χειμώνα που δεν το κατανάλωνα συχνά (πίνω περισσότερο το καλοκαίρι από το χειμώνα), κάτι που δεν με τράβαγε να πιω, κάτι που δεν προλάβαινα (ήταν πριν και μετά από τα Χριστούγεννα), πέρασαν 4 ολόκληροι μήνες για να το σουρώσω. Όλο αυτό το διάστημα ήταν στο ψυγείο και δεν έπαθε τίποτα, πέρα από το γεγονός ότι το σούρωσα και πέταξα το γάλα του (ήταν λογικό να μην το καταναλώσω μετά από 4 μήνες).

Πολλοί αναρωτιέστε αν η γεύση του ή η μυρωδιά του είναι η "σωστή". 
Η γεύση του κεφίρ (του ροφήματος) είναι υπόξινη και η μυρωδιά του είναι σαν τυρί, σαν γιαούρτι κλπ. Μην ξεχνάτε ότι το κεφίρ είναι μύκητας και κανένας μύκητας δεν μυρίζει ευχάριστα. Ή όχι; Μην σας παραξενεύει η μυρωδιά του και η γεύση του. Η γεύση του μάλιστα, θα γίνεται όλο και πιο ξινή, αν η ίδια ποσότητα γάλακτος περιέχει όλο και περισσότερους σπόρους. Γι΄ αυτό και όταν παραγίνεται ξινή, το μοιράζουμε σε 2ο βάζο, το χαρίζουμε κλπ. Αν λοιπόν παραείναι ξινό το κεφίρ σας, είτε θέλει μοίρασμα είτε κάτι άλλο συμβαίνει. Αν δεν εμπιστεύεστε το παραγόμενο ρόφημα για κάποιο λόγο κάποια φορά, απλά δοκιμάστε το και πετάξτε το αν σας φαίνεται πολύ παράξενο.
Από όλες τις φορές που έχω φτιάξει κεφίρ, μόνο μία φορά το έχω πετάξει, όταν είδα ότι δεν είχε την ίδια συμπεριφορά όπως τις άλλες φορές. Ποια ήταν η συμπεριφορά που με παραξένεψε; Το κεφίρ μετά από ένα 24ωρο πήζει το γάλα μέσα στο οποίο είναι και διαχωρίζεται. Ε, μια φορά δεν το είχε πήξει και με παραξένεψε. Είχε παράξενη γεύση και πέταξα το γάλα. Ξανάρχισα από την αρχή τη διαδικασία με καινούριο γάλα και όλα ήταν μια χαρά.

Το κεφίρ σε ηρεμία μετά από ένα 24ωρο. Μπορείτε να δείτε καθαρά το διαχωρισμό νερού-γάλακτος

Το κεφίρ μετά από ανακίνηση έχει βρει την ομοιογένειά του


Πολλοί αγχώνονται ότι παράγουν κάθε μέρα κεφίρ, το οποίο αφενός μεν δεν ξέρουν τι να κάνουν αν δεν το καταναλώσουν, αφετέρου χαλάνε αρκετά χρήματα σε γάλα καθημερινά.
Χαλαρώστε. Ποιος σας είπε ότι πρέπει σώνει και καλά να σουρώσετε κάθε μέρα το κεφίρ σας;;; Το καλοκαίρι σούρωνα το κεφίρ μου 1-2 φορές την εβδομάδα. Το χειμώνα, περνάνε ολόκληρες εβδομάδες χωρίς να ασχοληθώ μαζί του. Το παραγόμενο ρόφημα το καλοκαίρι το κατανάλωνα μέσα σε 2-3 μέρες ΑΝ έπινα κάθε μέρα. Δεν υπήρχε λόγος να σουρώσω το κεφίρ αν δεν είχε τελειώσει το ρόφημά μου, το οποίο φύλαγα σε μπουκάλι από γάλα και το οποίο έχει τύχει να το φυλάξω 2 και 3 και 4 εβδομάδες χωρίς να πάθει τίποτα, που σημαίνει ότι το έπινα. Δεν υπάρχει λοιπόν λόγος σώνει και καλά να φτιάχνετε κάθε μέρα κεφίρ. Φτιάχνετε μόνο όταν έχετε ανάγκη.

Μία αναγνώστρια με ρωτάει αν ξέρω πώς εμφανίστηκαν οι πρώτοι-πρώτοι σπόροι κεφίρ. 
Η αυθόρμητη απάντηση είναι ότι δεν έχω ιδέα. Ψάχνοντας αυτές τις μέρες, διάβασα διάφορες εκδοχές, όπως ότι ανακαλύφτηκε στους ξύλινους κουβάδες που κουβαλούσαν γάλα, ή ότι είναι κάτι σαν την πυτιά που βρίσκεται στα στομάχια των μικρών προβάτων (πράγμα που δεν μου φαίνεται καθόλου απίθανο). Πάρα πολλές απαντήσεις γύρω από αυτό (γιατί σίγουρη απάντηση δεν υπάρχει μάλλον) μπορείτε να βρείτε εδώ. Το θέμα μπορεί να εξηγείται και επιστημονικά, με τη θεωρία της εξέλιξης. Αν κάποιος έχει διαβάσει κάτι παραπάνω, ας μας το πει.

Πού μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κεφίρ; Πέρα από το να το πίνετε, χρησιμοποιήστε το σε συνταγές που ζητάνε γιαούρτι και φυσικά ξινόγαλο. Η Μαρία έχει φτιάξει μπεσαμέλ με κεφίρ όπως και άλλες συνταγές, εγώ έχω φτιάξει κέικς και τυρί από κεφίρ. Δεν μένει παρά να πειραματιστείτε ή να ψάξετε λίγο στο ίντερνετ.

Και τώρα πάω στις σημαντικές πληροφορίες που έδωσε ο Σταύρος σ' αυτό εδώ το ποστ.

1) Δεν χρειάζεται να σουρώνετε το κεφίρ σώνει και καλά με πλαστικό σουρωτήρι και κουτάλι. Και τα μεταλλικά κάνουν. Εδώ να πω ότι κι εγώ, για 2 μήνες σούρωνα το κεφίρ με μεταλλικό σουρωτήρι και κουτάλι και δεν έπαθε τίποτα.

2) Το καλοκαίρι η Έφη βρήκε ένα σάιτ στο οποίο συμβούλευε να μην πλένουμε καθόλου το κεφίρ και πράγματι από τότε μόνο μια φορά το έχω ξεπλύνει με νερό. Ο Σταύρος λέει ότι πλένοντας το κεφίρ με νερό, μπορεί να προστεθούν μικροοργανισμοί και δεν το θέλουμε φυσικά. Σε όλες αυτές τις πληροφορίες, έρχεται να προστεθεί και μια που είχα διαβάσει εγώ και έλεγε ότι πλένουμε τους σπόρους με νερό ή γάλα. Το να ξοδεύεις γάλα για το πλύσιμο μου είχε φανεί υπερβολικό τότε, αλλά τώρα με τις πληροφορίες του Σταύρου κατάλαβα γιατί. Οπότε, πολύ απλά δεν το ξεπλένουμε.

3) Το κεφίρ δεν πεθαίνει στην κατάψυξη. Αυτό έρχεται να το επιβεβαιώσει η Vita, η οποία έχει διατηρήσει και ξαναζωντανέψει σπόρους που είχε στην κατάψυξη. Από την αρχή που έχω κεφίρ, έχω βάλει σπόρους στην κατάψυξη, από φόβο μην μου χαλάσουν (αν και διατηρώ 2 βάζα). Είχα διαβάσει ότι αν θελήσεις να επαναφέρεις σπόρους από την κατάψυξη, τους ξεπαγώνεις, κάνεις τη διαδικασία με το γάλα και για 2-3 φορές το πετάς. Δεν χρειάζεται να βάλετε πολύ γάλα. Απλά λίγο, για να τους ξυπνήσετε για 2-3 μέρες συνεχόμενα.

4) Ο Σταύρος λέει ότι για λόγους υγείας, καλό είναι να μπαίνει το κεφίρ στο ψυγείο. Το κεφίρ αναπτύσσεται στους 30 βαθμούς, αλλά για λόγους υγείας, δεν μπορείς να το αφήνεις συνέχεια έξω, οπότε καλό είναι να μπαίνει στο ψυγείο. Κι εκεί αναπτύσσεται, απλά αναπτύσσεται πιο αργά.
Εδώ να πω εγώ τη δική μου εμπειρία. Πάντα όταν σουρώνω το κεφίρ, το αφήνω έξω για ένα 24ωρο, είτε είναι χειμώνας, είτε καλοκαίρι. Δεν έχω πάθει ποτέ τίποτα, ούτε εγώ, ούτε το γάλα.  Όντως αναπτύσσεται πιο γρήγορα όταν το αφήσεις εκτός ψυγείου γι΄αυτό το 24ωρο. Απόδειξη είναι ότι της Μαρίας το κεφίρ, παρόλο που της το έχω δώσει εδώ και ένα χρόνο, δεν έχει αναπτυχθεί. Η Μαρία πάντα το σούρωνε και το έβαζε απευθείας στο ψυγείο. Εγώ από την άλλη που δεν το έβαζα απευθείας στο ψυγείο, έχω χαρίσει κεφίρ πάνω από 20 φορές σε σχεδόν 2 χρόνια...

5) Και τώρα, έρχεται η πιο πολύτιμη πληροφορία από το Σταύρο. Πώς να φτιάξετε κεφίρ στο σπίτι σας ΧΩΡΙΣ να έχετε σπόρους! Διαβάζοντας αυτό που είχε γράψει ο Σταύρος, μου φαινόταν μεν λογικό, αλλά σαν άπιστο και καχύποπτο πλάσμα που είμαι, ο μόνος τρόπος για να δω αν αυτά που λέει στέκουν, ήταν να δοκιμάσω εγώ η ίδια. Ο Σταύρος λοιπόν μου έλεγε ότι αν θέλουμε να φτιάξουμε κεφίρ και ΔΕΝ έχουμε σπόρους, μπορούμε να πάρουμε έτοιμο κεφίρ από το σούπερ μάρκετ, να το προσθέσουμε σε γάλα και να περιμένουμε να εμφανιστούν σπόροι. Αυτό εξηγείται επειδή το προϊόν του σούπερ μάρκετ, ναι μεν είναι σουρωμένο κεφίρ χωρίς σπόρους, αλλά δεν παύει να περιέχει βακτήρια και ζύμες. Με υπομονή λοιπόν θα πάρετε σπόρους. Ο Σταύρος πρότεινε ένα μπουκάλι κεφίρ (είναι μισό λίτρο) σε ένα λίτρο γάλα.
Και όπως σας είπα, δεν θα πίστευα ότι μπορεί να συμβεί, αν δεν το δοκίμαζα εγώ η ίδια. Ομολογώ ότι έκανα 2 πράγματα, τα οποία θα μπορούσαν να στοιχίσουν την επιτυχία του πειράματος. 1) έβαλα μόλις μισό μπουκάλι έτοιμο κεφίρ από το σμ, μέσα σε μισό λίτρο γάλα. 2) άφησα το βάζο για 2-3 βδομάδες στο ψυγείο και αφού είδα ότι σπόροι δεν εμφανίζονταν, το άφησα εκτός ψυγείου. Συνολικά άφησα το βάζο εκτός ψυγείου 3 μήνες. Σούρωνα κατά καιρούς το γάλα για να δω αν υπάρχουν σπόροι και το ξανάβαζα στο βάζο. Χτες που ξεκίνησα να γράφω αυτό το σεντονοποστ, ήμουν έτοιμη να γράψω ότι το πείραμα απέτυχε και κάντε το εσείς μήπως πετύχει. Όλα αυτά μέχρι χτες. Γιατί χτες, αποφάσισα να σουρώσω (και να πετάξω) το γάλα, για να γράψω με σιγουριά τι απέγινε. Και χτες, σούρωσα το γάλα καιιιιιιιιιιιιι βρήκα 2 σπόρους κεφίρ!!!! Δεν πίστευα στα μάτια μου! Χρειάστηκε να περιμένω 3 μήνες για να δω ότι μπορεί να φτιάξεις σπόρους κεφίρ με αυτό τον τρόπο.
Οπότε, όσοι δεν μπορείτε να βρείτε σπόρους κεφίρ, εναποθέστε τις ελπίδες σας στο έτοιμο κεφίρ του σμ, οπλιστείτε με υπομονή και περιμένετε όσο χρειαστεί, προκειμένου να τους αποκτήσετε. Τώρα εγώ, φύλαξα αυτά τα 2 σποράκια σε καινούριο βαζάκι με λίγο γαλατάκι και θα περιμένω να δω αν θα πολλαπλασιαστούν. Θα σας πω τα νεότερα όταν θα έχω κάτι να πω!

Τα 2 σποράκια που βρήκα!!!


Επίσης να πω ότι όσο καιρό έκανα το πείραμα, το γάλα στο βάζο συμπεριφερόταν σαν να είχε σπόρους κεφίρ μέσα. Δηλαδή έπηζε, διαχωριζόταν το νερό από το γάλα κλπ. Εδώ θα σας πω ότι διάβασα σε ξένο σάιτ  ότι τα έτοιμα ροφήματα κεφίρ, φτιάχνονται με μαγιά από κεφίρ (δηλαδή από έτοιμο κεφίρ) και όχι απαραίτητα με σπόρους κεφίρ. Αν κρίνω από τη συμπεριφορά του δικού μου κεφιρομίγματος στο βάζο, μπορώ να το πιστέψω, αφενός μεν γιατί και χωρίς σπόρους είχε την ίδια συμπεριφορά, αφετέρου μια τεράστια παραγωγή ροφήματος θα απαιτεί και μεγάλη ποσότητα σπόρων. Υπάρχει τόσο μεγάλη ποσότητα σπόρων; Δεν ξέρω...Απλά η πληροφορία με έκανε να αναρωτιέμαι!

Να πω και κάτι επιπλέον εδώ. Στο ποστ που είχε γράψει η Έφη για το κεφίρ αν δεν κάνω λάθος, μια αναγνώστρια έγραφε ότι οι σπόροι της αναπτύχθηκαν ταχύτατα από τη στιγμή που πρόσθεσε στο βάζο λίγη ζάχαρη. Σε πολλά σάιτς συνάντησα την ύπαρξη ζάχαρης και σπόρων κεφίρ. Απ΄ ό,τι ξέρω, η ζάχαρη ενθαρρύνει την ανάπτυξη των μυκήτων γενικά, οπότε αυτό μου φαίνεται λογικό. Γι΄αυτό το λόγο, από το το βάζο που έκανα το πείραμα, πήρα λίγο υγρό, το έβαλα σε άλλο βάζο και πρόσθεσα λίγη ζάχαρη. Σε διάστημα μικρότερο από όσο είχα το 1ο βάζο, δεν βρήκα σποράκια. Βρήκα ίχνη ότι θα δημιουργούνταν σποράκια, αλλά ως εκεί.
Σχετικά με τη ζάχαρη επίσης να σας πω ότι, όπως καλλιεργούμε σπόρους κεφίρ σε γάλα, καλλιεργούμε και σε σκέτο νερό για όσους δεν θέλουν να καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα. Σε αυτή την περίπτωση συνάντησα την καλλιέργεια με ζάχαρη ή σταφίδες ή αποξηραμένα φρούτα. Σχετικά λινκς θα δείτε στο τέλος του ποστ.

Σχετικά με το πάρε-δώσε του κεφίρ. 
Όλο αυτό το διάστημα που το έχω, έχω χαρίσει κεφίρ πάνω από 20 φορές και οι μισές ήταν εκτός Ζακύνθου. Έλεγα και παλιά, ότι το κεφίρ παραδοσιακά χαρίζεται. Έτσι είχα διαβάσει παλιά και έτσι κάνω κι εγώ. Ποτέ δεν έχω πάρει χρήματα για το κεφίρ και μου φαίνεται αστείο να ζητήσω χρήματα γι΄ αυτό. Στη Ζάκυνθο έχω χαρίσει σε πολλούς και επίσης στο μαγαζί μπαχαρικών Γεύσεις και αρώματα, στη Φωσκόλου 33, μπορείτε αν χρειαστείτε να ζητήσετε και θα σας δώσει δωρεάν, αρκεί να έχουμε περισσευάμενα σποράκια.

Επειδή πολλοί κατά καιρούς ζητάτε, και δεν είστε πάντα από τη Ζάκυνθο, οι φίλοι μπλόγκερς έχουν βοηθήσει να χαριστούν σπόροι όταν δεν μπορώ εγώ να στείλω, ή όταν κάποιος είναι πιο κοντά από εμένα. Η Vita έχει έτσι χαρίσει σπόρους, η Έφη έχει την πρόθεση να χαρίσει στην Αθήνα, όπως και άλλες καλές φίλες μπλόγκερς και μη.

Εδώ θα ήθελα να προτείνω και να σας παρακαλέσω το εξής: Αν κάποιος έχει την καλή θέληση και πρόθεση να χαρίσει, ας γράφει στα σχόλια έναν τρόπο επικοινωνίας. Συχνά έχουν γράψει αναγνώστες ότι χαρίζουν κεφίρ σε κάποια πόλη της Ελλάδας, αλλά χωρίς στοιχεία επικοινωνίας. Αν δεν σας πειράζει, αφήστε ένα ιμέιλ έτσι ώστε να σας βρίσκει όποιος ενδιαφέρεται. Εσείς πάλι που ψάχνετε, διαβάστε τα σχόλια γιατί κάποιος που ζει κοντά σας μπορεί να σας εξυπηρετήσει.

Πιστεύω ότι κάλυψα μερικές απορίες σας πάλι με αυτό το ποστ. Αν κάποιος θέλει να διορθώσει ή να προσθέσει κάτι, δεν έχει παρά να το κάνει. Υποθέτω ότι μετά από τόσα που έγραψα, καταλαβαίνετε γιατί καθυστερούσα τόσο πολύ να ξεκινήσω αυτό το ποστ. Ήξερα ότι θα καταλήξει σεντόνι...

Κλείνοντας, προσθέτω μερικά χρήσιμα λινκς που μου έστειλε η Έφη για μελέτη. Είναι πραγματικά χρήσιμα και θα τα βρείτε ενδιαφέροντα.

Κεφίρ
Προβιοτικές τροφές
Πώς να αρωματίστε το κεφίρ σας
Μην πλένετε το κεφίρ σας
Κεφίρ νερού

Και δύο λινκς σχετικά με το που πρωτοβρέθηκε το κεφίρ εδώ και εδώ.

155 comments:

  1. Καλημέρα! Υπέροχο post! Μπράβο Κική. Έχω κεφίρ από το 2000 (από τους ίδιους σπόρους)και έχει τραβήξει τα πάνδεινα ... Το ξεχνώ , το θυμάμαι, το σουρώνω , το παγώνω κ.ο.κ. ! Εντυπωσιάστηκα από τη δημιουργία σπόρων από έτοιμο κεφίρ! Δεν θα το φανταζόμουνα ποτέ.
    Καλή σου μέρα και πάλι

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αμ εγώ το φανταζόμουνα; Αν δεν το έβλεπα η άπιστη δεν θα το πίστευα...

      Delete
    2. Έχω απορία σε αυτό. Δεν χαλά το γάλα τόσο καιρό εξω. Δεν θα γίνει σαν τυρί σε ορό;

      Delete
    3. Τι κάνουμε όταν προσπαθούμε να φτιάξουμε σπόρους και πήζει το γάλα; προσθέτουμε και άλλο φρέσκο γάλα;

      Delete
    4. Αν το χρησιμοποιείς σε καθημερινή βάση δεν χαλάει. Αν δεν θες να το πίνεις κάθε μέρα, το αφήνεις να γίνει και μετά το βάζεις ψυγείο. Αν πήζει το γάλα, είτε το σουρώνεις και πίνεις το γάλα/ξαναβάζεις γάλα νέο, είτε το βάζεις ψυγείο μέχρι να το πιεις.

      Delete
  2. Έχω κρατήσει τους σπόρους στο ψυγείο πολύ καιρό τώρα ίσως και χρόνο, κοινώς έχει ξεχαστεί θα δοκιμάσω να δω αν θα ζωντανέψει κι αν αυτό γίνει θα σου πω ώστε να ξέρει όποιος θέλει να δώσω.
    Καλημέρα.

    ReplyDelete
  3. 'Εφτιαχνα κεφίρ για πολλά χρόνια. Μου το είχε φέρει κάποτε η μαμά μου όταν παραθέριζε στη Χαλκιδική και της το είχαν δώσει κάποιες φίλες της ηλικιωμένες. Αν ζουν ακόμα εύχομαι να είναι καλά....Χάρισα σε πάρα πολλούς σποράκια αλλά έμαθα ότι μετά από κάποιο διάστημα τους βαρέθηκαν και τους πέταξαν. Τη διαδικασία με καλά πλυμένα σποράκια και στην κατάψυξη με polybag σακουλάκι την έχω κάνει ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΙΣΧΥΕΙ. Όποτε ήθελα έβγαζα μια ποσότητα κι έκανα την καλλιέργεια από την αρχή. Κάποια στιγμή, σε κάποια εκκαθάριση της κατάψυξης φαίνεται πετάχτηκαν από απροσεξία. Τώρα πια δεν έχω και θέλω να καλλιεργήσω πάλι. Μήπως μπορώ να βρω από βιολογικά καταστήματα ???? Διαφορετικά ας μου δώσει κάποιος παρακαλώ, θα είμαι υποχρεωμένη. Μένω Αθήνα και είμαι φανατική των γαλακτοκομικών. Η διαδικασία να κάνω με υπομονή σποράκια από έτοιμο κεφίρ μου φαίνεται..."Ζήσε Μαύρε μου, να φας τριφύλλι" (ο Μαύρος είμαι...εγώ). Συγχαρητήρια για την ανάρτηση. Καλή επιτυχία σε όλους.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ElenArt καλησπέρα!
      Επικοινώνησε μαζί μου αν θέλεις στο manatouloxou@gmail.com για να συνεννοηθούμε.

      Delete
    2. Ευχαριστώ! Η Έφη που είναι στην Αθήνα θα σε βοηθήσει!

      Delete
    3. Κορίτσια μου, σας ευχαριστώ πολύ. Θα επικοινωνήσω, φιλιά.

      Delete
  4. και εγω θα ηθελα να βρω σποράκια...βρισκομαι στην Αθήνα και το μαιλ μου ειναι ioannaballa@hotmail.com.
    μας αρεσει πολύ...ειδικά τον χειμώνα το πίνουμε τρωγωντας σπανακόπιτα!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ιωάννα και εσύ στο μέηλ που έδωσα πιο πάνω.

      Delete
    2. Ευχαριστούμε Έφη για τη βοήθεια!

      Delete
  5. Πιστευεις οτι το κεφιρ του σμ,το οποιο καταναλωνω σε τακτικη βαση,υστερει του φτιαχτου,σαν ολα τα ετοιμα προιοντα;;Αν ειναι μεγαλη η διαφορα να μπω στη διαδικασια!!Ο κ. Σταυρος,ως αναλυτης βιολογος τι πρεσβευει;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κοίτα να δεις, αν με ρωτήσεις για τη γεύση του έτοιμου, ομολογώ ότι μου φάνηκε το ίδιο καλό με αυτό που φτιάχνω. Τώρα ποιο είναι πιο ωφέλιμο κλπ, δεν μπορώ να ξέρω. Δεν είχα αγοράσει ποτέ έτοιμο και αγόρασα για να κάνω το πείραμα. Πήρα μία από τις 2 μάρκες που κυκλοφορούν (δεν θυμάμαι καλά ποια) και μου φάνηκε καλό.

      Delete
  6. Ειχα κι εγω το κεφιρ για πολλα χρονια, μεχρι που ο καλος μου το περασε για ξυνισμενο γαλα και το πεταξε. Αν υπαρχει καλος ανθρωπος στην Αθηνα και να το μοιρατει μαζι μου θα με σωσει. Το κεφιρ απο το σ/μ το βρισκω απαισιο και διαφορετικο οπως πολλα προιοντα εμποριου.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μαρία, εμένα δεν μου φάνηκε χάλια αυτό που δοκίμασα. Ρώτα την Έφη αν της περισσεύει (μειλ παραπάνω) αλλιώς θα βρούμε άλλον να σου δώσει.

      Delete
  7. Πολύ χρήσιμη η ανάρτηση σου, Κική μου! Ευχαριστούμε πάρα πολύ για τον κόπο που έκανες να καταγράψεις όλες αυτές τις πληροφορίες!
    Καλό βράδυ και πολλά φιλιά!

    ReplyDelete
  8. Πολυ χρησιμη η αναρτηση σου Κικη μου, την διαβασα με μεγαλη προσοχη και θα επανελθω! Συμπτωματικα μου χαρισαν σπορους κεφιρ πριν απο μερικες ημερες και πρεπει να μαθω πως να το καλλιεργω και να το συντηρω! Τωρα το φυσικο μου προζυμι απεκτησε παρεα μεσα στο ψυγειο και εγιναν δυο τα pet μου, οπως τα λεω, γιατι ειναι και τα δυο ζωντανα και θελουν τροφη και φροντιδα!
    Καλη εβδομαδα!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χαχα! Κι εγώ έχω 2 pets στο ψυγείο μου! Χαχα!

      Delete
  9. Καλημέρα Κική!Πολύ όμορφη καί χρήσιμη ανάρτηση!Δέν τό έχω δοκιμάση ποτέ τό κεφίρ!Ισως είναι καιρός νά τό γνωρίσω!!Καλή εβδομάδα!!Φιλάκια!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αν σου αρέσουν τα γαλακτοκομικά, θα πρέπει να το δοκιμάσεις.

      Delete
  10. Καλά έπαθα πλάκα με αυτό που λες (το ξέρεις άλλωστε!!!).

    Λογικό αν το καλοσκεφτείς!

    Εχω την εντύπωση ότι άλλο το milk kefir και άλλο το water kefir.
    Θα περιμένω να μου πεις τα αποτελέσματα και θα κάνω και το άλλο που σου έλεγα παράλληλα.

    Οποιος είναι Αθήνα και θέλει σπόρους ας επικοινωνήσει μαζί μου στο manatouloxou@gmail.com ή στο Facebook.

    Φιλιά Κικίτσα μου! Καλή εβδομάδα!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Εγώ να δεις τι πλάκα έπαθα όταν το διάβασα αλλα περισσότερο όταν είδα τους σπόρους. Θα σε ενημερώσω για την εξέλιξη. Κάπου διάβασα πώς να κάνεις water kefir από milk kefir. Από τα πολλά που είδα και διάβασα δεν θυμάμαι σίγουρα όμως! Χαχα! Θα το κοιτάξω! Ευχαριστούμε για την προσφορά!

      Delete
  11. Πόσα ακόμα θα μας μάθεις για το κεφίρ Κικίτσα!
    Στην κατάψυξη το βάζεις με γάλα ή μόνο τους σπόρους; Όπως κατάλαβες το βαρέθηκα (με ντροπή το λέω:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μόνο σπόρους έχω βάλει στην κατάψυξη. Κάποια στιγμή αθ πρέπει να τους αποψύξω για να δω αν παίρνουν μπροστά! Κι εγώ θα το βαριόμουν νομίζω αν το σούρωνα συχνά. Είναι που δεν το έχω στο μυαλό μου σαν υποχρεωτικό να το καταναλώσω καθημερινά και να το καλλιεργήσω.

      Delete
  12. εχει κανεις σπορους κεφιρ στην Θεσσαλονικη;

    ReplyDelete
  13. κικη με βοηθα πολυ το σεντονοποστ σου και σε ευχαριστω που μπηκες στον κοπο να το γραψεις.μενω κερκυρα και δυσκολευτηκα να βρω, αλλα σημερα βρηκα!το εχω ετοιμασει και περιμενω να δω αυριο, βεβαια το επλυνα καλα και ευχομαι να μην το δολοφονησα...το email μου ειναι b12zoum@ionio.gr για οποιον η οποια θελει να το μοιραστουμε απο κερκυρα, φτανει μονο να μου πετυχει!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δεν έπαθε τίποτα με το πλύσιμο! Καλή συνέχεια να έχεις κι εσύ και το κεφίρ σου!

      Delete
  14. opios ine apo kypro , exo na tou xariso sporous 99687649

    ReplyDelete
  15. Καλησπερα σε ολες και σε ολους
    Αν εχει κανεις σπορους ΚΕΦΙΡ απο Μακεδονια ας βαλει καμια φωνη και εφτασα........:)
    ευχαριστω

    ReplyDelete
    Replies
    1. Επικοινώνησε με mitoupol@yahoo.gr

      Delete
  16. Καλησπέρα
    Πολύ ενδιαφέρον άρθρο !
    Εχω ξεχασμένο στο ψυγείο μου ενα βαζάκι με σπορους κεφιρ σε γάλα εδώ και περίπου ένα χρόνο. Αναρωτιέμαι αν μπορώ να ξαναχρησιμοποιήσω τους σπόρους ή είναι για πέταμα ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Βγάλε το, ξέπλυνέ το και ξαναβάλε γάλα καινούριο. Άστο εκτός ψυγείου και δες αν συμπεριφέρεται με το γνωστό τρόπο (να πήζει την επόμενη μέρα). Στην ανάγκη κάνε τη διαδικασία 2-3 μέρες συνέχεια, πετώντας το γάλα που έβαλες. Αν συμπεριφέρεται σωστά, δεν νομίζω ότι θέλει πέταμα...

      Delete
  17. Kalimera!
    sta links pou exeis apo kato diavasa oti mporeis na to aromatiseis me floydes esperidoeidon i akoma kai metsai...
    ithela na rotiso to exeis dokimasei pote?

    p.s.1
    thelo na ftiaxo kai tin syntagi sou gia to tyraki....

    p.s.2
    poly eyxaristo blog sygxaritiria!!!

    merci...
    Soumada Sou

    ReplyDelete
  18. Καλώς τη!
    Όχι δεν έχω δοκιμάσει να το αρωματίσω!

    Κάνε το τυράκι και πες μου αν σου άρεσε!

    Ευχαριστώ πολύ!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalispera kai pali!!
      Loipon to dikimasa... afou to sourosa to evala se ena bazo me floydes lemoniou kai to afisa exo apo to psigeio kleisto gia misi mera...
      To pagosa kai exei tin pio apisteyti geysh lemoni pou mporeis na fantasteis... kai einai kai pio pixto...

      dokimase to!!!

      Delete
    2. Τέλεια! Τώρα ξέρουμε! :-)

      Delete
  19. Σχετικά με τον Εφραίμ. Μπορώ να χαρίσω σπόρους κεφιρ mitoupol@yahoo.gr

    ReplyDelete
  20. ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΕΙΜΑΙ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ ΚΑΙ ΕΧΩ ΣΠΟΡΟΥΣ ΚΕΦΙΡ ΓΙΑ ΝΑ ΧΑΡΙΣΩ.ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ΣΤΟ theothe71@yahoo.gr

    ReplyDelete
  21. ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΧΩ ΣΠΟΡΟΥΣ ΣΤΙΣ ΣΕΡΡΕΣ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΟ ΜΑΛΙΣΤΑ :) evboze@yahoo.gr

    ReplyDelete
  22. Καλησπέρα σας!! Τέλειες οι συμβουλές και τέλεια τα post!!! Εχει κανείς σποράκια σε Αγρίνιο ή γειτονικές περιοχές?? Φοβάμαι ότι εάν πάρω από Αθήνα θα ταλαιπωρηθούν στο ταξίδι...Είμαι υπερβολική??..Εάν βρίσκεται κάποιος/α Αγρίνιο ή Αρτα ή κοντινά μέρη θα ήμουν υπόχρεη!!
    skenteri_eva@hotmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δεν πρόκειται να πάθουν τίποτα αν τα πάρεις από Αθήνα! Είναι πολύ ανθεκτικά!

      Delete
  23. Τα φώτα σας και τις πολύτιμες συμβουλές σας..Με πόσο γάλα πρέπει να καλύψω τα σποράκια μου?? Κατάλαβα ότι το σουρωμένο γαλατάκι μπορώ να το κρατήσω κάπου 4-5 μέρες στο ψυγείο. Τα σποράκια δεν τα πλένω, απλά πλένω τη γυαλίτσα, τα κουκουλώνω πάλι με γάλα και τα αφήνω στο ψυγείο καθότι καλοκαίρι. Αυτό το γάλα σε πόσες μέρες μπορεί άφοβα να καταναλωθεί?? Τέλος, ας υποθέσουμε πως φεύγω για δύο μήνες. Επαναλαμβάνω διαδικασία και βάζω στο ψυγείο. Εννοείται πως το πετάω αυτό το γάλα και φτιάχνω νέο. Κι αν έχουν πολλαπλασιαστεί πολύ οι μύκητές μου και έχουν πιεί όλο το γάλα μέχρι να γυρίσω??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Διάβασε τα 2 παρακάτω ποστ και αν εξακολουθείς να έχεις απορίες ξαναρώτα με. Δεν παθαίνουν τίποτα να μείνουν 2 μήνες στο ψυγείο με γάλα. Δεν πρόκειται να εξαφανίσουν το γάλα! :-)

      http://mikrikouzina.blogspot.gr/2011/09/blog-post_28.html
      http://mikrikouzina.blogspot.gr/2011/09/blog-post_30.html

      Delete
  24. Ευχαριστώ πολύ Kiki!!Ανυπομονώ να βρω σποράκια. Ενημέρωσα ήδη πιο πάνω ότι εάν κάποιος μένει Αγρίνιο ή γειτονικά μέρη και θέλει να δώσει σποράκια να επικοινωνήσει μαζί μου! Θα ήμουν υπόχρεη!
    Εύα

    skenteri_eva@hotmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Παρακαλώ! Εύχομαι να βρεις!

      Delete
  25. kiki τώρα είδα και το πιο πάνω σχόλιο για την ανθεκτικότητά τους! Μου πρότεινε ένας κύριος να μου δώσει από Αθήνα αλλά μετά τις 26 Ιουνίου που θα μεγαλώσει η αποικία του. Ευχαριστώ και πάλι για τις πολύτιμες συμβουλές!
    Εύα

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ναι, μην φοβηθεις. Ειναι ανθεκτικα και δεν θα παθουν τιποτα!

      Delete
  26. Πολύ ενδιαφέρον το post σου Kiki. Κι εγώ ενδιαφερομαι για σπόρους κεφιρ. Μένω στην Πάτρα. Ξέρει κανείς από που μπορώ να τους προμηθευτω;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αν είσαι μόνιμα στην Πάτρα, μπορω να σου φέρω εγώ όταν έρθω. Δεν θα έρθω άμεσα αλλά μπορούμε να συνεννοηθούμε. Επικοινώνησε με μέιλ!

      Delete
    2. Σ ευχαριστω πολύ Kiki. Εστειλα email με τα στοιχεία μου.

      Delete
    3. καλημέρα, μένω πάτρα και ψαχνω σπόρους κεφιρ, μπορει να βοηθήσει κανείς?. kostapad@yahoo.gr.

      Delete
  27. Λέγομαι Κωνσταντίνος Στρατουδακης ,μένω αθήνα και για όποιον-α χρειάζεται, χαρίζω μύκητες κεφιρ.
    mail: risko41@hotmail.com

    ReplyDelete
  28. Κική μου καλησπέρα.Μετά από πολλές σκέψεις και ενδοιασμούς και φυσικά διαβάζοντας τις αναρτήσεις σου για το κεφίρ αποφάσισα ότι θέλω κι εγώ σπόρους. Επειδή μένω Λυγουριό πώς μπορώ να τους προμηθευτώ;
    Ευχαριστώ

    ReplyDelete
  29. καλησπερα παιδια..
    θα ηθελα αν μπορει και θελει καποιος να μου δωσει και μενα σπορους κεφιρ.
    ειχα πριν παω στρατιωτης.. ευχαριστω εκ των προτερων
    karagiannisnick@yahoo.com

    ReplyDelete
  30. Γειά σου Κική! Το μπλόγκ σου είναι υπέροχο και πάρα πολύ ενημερωτικό. Συγχαρητήρια για την υπομονή και τη διάθεσή σου να μοιραστείς με όλους εμάς τις γνώσεις και την εμπειρία σου.
    Μόλις πριν από ένα μήνα κι εντελώς τυχαία αγοράσαμε με το φίλο μου έτοιμο ρόφημα κεφίρ από το σούπερ μάρκετ και αμέσως ξετρελλαθήκαμε! Έτσι ψάχνοντας περισσότερες πληροφορίες για το κεφίρ, σε ανακαλύψαμε!
    Τώρα πια νομίζουμε πως είμαστε έτοιμοι να περάσουμε στο στάδιο να φτιάχνουμε μόνοι μας στο σπίτι κεφίρ. Το θέμα βέβαια είναι να βρούμε σποράκια. Αν λοιπόν κάποιος έχει σπόρους κεφίρ που θέλει να χαρίσει και βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη ή στα περίχωρα αυτής, θα παρακαλούσα πολύ να στείλει μήνυμα στο thanaret@gmail.com

    ReplyDelete
  31. Κική, συγχαρητήρια για το υπέροχο μπλογκ σου! Εδώ και καιρό αγοράζω το έτοιμο ρόφημα κεφίρ του σούπερ μάρκετ, αλλά τώρα νομίζω πως μπορώ να φτιάξω κι εγώ μόνη μου πλέον κεφίρ.
    Αν υπάρχει κάποιος που έχει και θέλει να προσφέρει σπόρους κεφίρ από τη Θεσσαλονίκη ή και τα περίχωρα αυτής θα μου έδινε μεγάλη χαρά. Το e-mail μου είναι: thanaret@gmail.com

    ReplyDelete
  32. Καλησπερα. Μιας και ασχολουμε αρκετα με το κεφιρ, να προσθεσω μερικες συμβουλες, και διορθωσεις, αν μου επιτρεπετε...
    1. Το κεφιρ δεν πρεπει να μενει περισοτερο απο 48 ωρες ασουρωτο εκτος ψυγειου, πρεπει να το πεταξουμε μετα, διοτι χαλαει.
    2.Στο ψυγειο για καποιον λογο δεν παραγεται, δεν δουλευει, οποτε και μπορουμε να το κρατισουμε αρκετο καιρο.
    3. Ναι μεν δεν επαθε τιποτα που το ανακατωσες με σιδερενιο κουταλι, η σουρωτηρι, αλλα δεν κανει, χαλαει, χαλανε καποια ενζιμα του τα οποια φυσικα δεν μπορουμε να τα δουμε, παρα μονο αν το περασουμε απο χειμιο.
    4. στην καταψυξη μπορει να μεινει αρκετους μεινες, απλα για να παρει μπροστα να δουλεψει παλι, θελει ενα 24ωρο, το σουρωνουμε το πεταμε, και ξανα απο την αρχη, το επομενο 24ωρο ειναι ετοιμο και παλι.
    5. Αν το κεφιρ κοψει, δηλαδη διαχωριστει το γλα-κεφιρ, με το νερο, δεν εχει πετυχει, καλο ειναι να το πεταμε, και οχι να ρο ανακατευουμε και να το πινουμε, δεν ειναι κακο... αλλα δεν εχει πετυχει. Το πετυχειμενο ειναι να γινετε ελαφρως πηχτο κρεμωδες, απαλο, και οχι με μικρους-πολυ μικρους κοκκους σαν αμος... π.χ.
    Αυτα ειχα, αν θυμηθω κατι ακομα θα σας το γραψω.
    Ενα μονο εχω να σας πω, ειναι παρα παρα πολυ οφελημο στον οργανησμο. Ειναι φαρμακο, αλλα πρεπει να πεινουμε αρκετη ποσοτητα καθημερινα για να δρασει. 1 λιτρο την ημερα υποχρεωτικα.
    Σας ευχαριστω. Kiki απο την ομορφη Ζακυνθο και εγω...
    My blogspot; sintagespanos

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλώς τον Πάνο. Τα περισσότερα που λες τα έχω αναφέρει εδώ ή σε άλλο ποστ σχετικό με το κεφίρ.
      Απορία. Αν το αφήσεις μέσα στο ψυγείο πάνω από 3-4 μέρες, έτσι κι αλλιώς διαχωρίζεται το γάλα από το νερό. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά είναι χαλασμένο; Και αν ναι, τι πρέπει να γίνει; Να το καταναλώνεις καθημερινά για να μην συμβαίνει αυτό; Το έχεις διαβάσει κάπου αυτό; Ρωτάω γιατί δεν έχω συναντήσει κάπου αυτή την πληροφορία. Πρώτη φορά το ακούω.

      Delete
  33. Υ.Γ. Για οσους ειναι απο Ζακυνθο εχω κατεψυγμενο κεφιρ, αλλα μπορω να φυλαξω και φρεσκο διοτι με την καλλιεργεια πολυστευει. Με σειρα προτεραιοτητας βεβαια. Και δωρεαν, δεν πουλαω... μην παρεξηγηθω...
    Email: panoszak@yahoo.gr

    ReplyDelete
  34. Και κατι ακομα σημαντικο. Καθε φορα να ξεπλενεται καλα το κεφιρ μεσα στο σουρωτηρι με ποσημο νερο, και καλα-καλα τον γυαλινο βαζο με σαπουνι και αφθονο νερο. να στραγκιζεται καλα, και μετα συνεχειζουμε την διαδηκασια. Αυτο για να μενει παντα φρεσκο και να μην τσαγκιζει και μυριζει καπως ασχημα..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σε ένα προηγούμενο ποστ που έχω γράψει για το κεφίρ, ένας τεχνολόγος τροφίμων έλεγε το αντίθετο. Δηλαδή ότι δεν πρέπει να το ξεπλένουμε επειδή μπορεί να περάσουν μικρόβια από το νερό. Παλιότερα είχα διαβάσει να ξεπλένεται νε γάλα ή νερό. Εγώ το ξεπλένω πού και πού, αλλά με δεδομένο το νερό που ξέρουμε πως έχουμε στη Ζάκυνθο, μάλλον ο τεχνολόγος έχει δίκιο...

      Delete
    2. Το ξεπλενω καλα με εμφιαλομενο νερο. Τωρα τι να πω, και εγω το ειχα διαβασει, και παντα αυτο κανω, το ξεπλενω.
      Οσο για το αν διαχωριστει με το νερο το γαλα, δεν επετε οτι ειναι κακο, απλα δεν εχει πετυχει οπως θα επρεπε, πινετε και αυτο αμα το ανακατεψουμε, ισως ομως, (μαλον συγουρα), ειναι πιο ξυνο... θα εχουμε δηλαδη ενα ξυνογαλο.

      Delete
    3. Η ξινάδα πάλι, εγώ έχω παρατηρήσει ότι εμφανίζεται όταν πολυστέψουν οι σπόροι. Όταν στην ίδια ποσότητα γάλακτος περιέχει περισσότερους σπόρους. Το έχεις παρατηρήσει;

      Delete
  35. Το ξεπλενω καλα με εμφιαλομενο νερο. Τωρα τι να πω, και εγω το ειχα διαβασει, και παντα αυτο κανω, το ξεπλενω.
    Οσο για το αν διαχωριστει με το νερο το γαλα, δεν επετε οτι ειναι κακο, απλα δεν εχει πετυχει οπως θα επρεπε, πινετε και αυτο αμα το ανακατεψουμε, ισως ομως, (μαλον συγουρα), ειναι πιο ξυνο... θα εχουμε δηλαδη ενα ξυνογαλο. Επισης σημαντικο ειναι να μην το κουναμε καθολου καθολη την διαρκεια ζυμωσης, τοτε ειναι που κοβει και δαιχωριζεται.

    ReplyDelete
  36. καλημερα
    βρηκα σπορους κεφιρ περιπου 1 κουταλια σουπας και τους εβαλα σε ενα ποτηρι γαλα με γαζα (μου ειπαν να αναπνεει)
    πως θα τους πολλαπλασιασω για να δωσω κ στην αδελφη μου
    θα τους αφησω εκει μεχρι να εκκολαφθουν?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αν έχεις μια κουταλιά σούπας, μπορείς να το βάλεις και σε περισσότερο γάλα (2 ποτήρια). Με γάζα; Μέσα στο γάλα; Να αναπνέει από τι; Πώς; Αφού είναι μέσα στο γάλα έτσι κι αλλιώς!
      Πολλαπλασιάζεται (από την εμπειρία μου) από το συχνό σούρωμα και κατ΄επέκταση με τη συχνή παραμονή εκτός ψυγείου (επειδή όταν το σουρώνουμε το αφήνουμε ένα 24ωρο με νέο γάλα έξω). Διαφορετικά μέσα στο ψυγείο, απλά πολλαπλασιάζεται πιο αργά. Μπορείς να δώσεις στην αδερφή σου ένα κουταλάκι του γλυκού σπόρους από αυτούς που έχεις.

      Delete
  37. η γαζα ειναι αντι για καπακι στο βαζο.

    ReplyDelete
  38. μολις μου εδωσε σπορους μια γυναικα απο ουκρανια και εβαλα μπρος...για να δουμε!

    ReplyDelete
  39. Καλημερα απο Καλαματα!Πετυχα αυτη την αναρτηση σε προσπαθεια μου να ανακαλυψω αν μπορω να χρησιμοποιησω τους σπορους κεφιρ νερου -που μου εχουν χαρισει-και σε γαλα ή χρειαζομαι σπορους κεφιρ γαλακτος;Τελικα ειναι οι ιδιοι σποροι ή οχι;Αν τελικα χρειαζομαι σπόρους γαλακτος ας μου στειλει καποιος γιατι προσπαθω 3 μηνες να βρω και δεν τα καταφέρνω... το e-mail μου ειναι giouli_nt87@hotmail.gr ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ, ελπιζω να μου πειτε οτι οι σποροι που εχω κανουν ωστε να μην ψαχνω αλλο.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αν διαβάσεις και στα άλλα ποστ για το κεφίρ, μια αναγνώστρια λέει ότι δεν είναι ίδιοι. Εγώ θα το δοκίμαζα...

      Delete
    2. Kalispera Giouli!
      Mipos telika kataferes na vris kokous? Vriskome stin Kalamata kai an nai boris na mou doseis plirofories?
      Efharisto poli
      Vivian
      koutsoun23@hotmail.com

      Delete
  40. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  41. Γεια σας και απο εμενα , παλαιοτερα ειχα κοκκους κεφιρ , αλλα καταφερα να τα καταστρεψω . Εδω και καιρο περνω του εμποριου και θα δοκιμασω να ξαναφτιαξω με αυτα χαρη στο κειμενο σας. Εχω μια απορια , αν τα αφησω εκτος ψυγιου μιας και η < < ζυμωση > > γινεται πιο γρηγορα , μηπως δεν χρειαζονται 2 μηνες και το αλλο που θελω να επισημανω και να μου πειτε την γνωμη σας ,, εχω δοκιμασει της Μεβγαλ και Ολυμπος , τα αφησα και τα 2 24 ωρες εκτος ψυγειου , ενω το κεφιρ Ολυμπος ειχε την γευση του κεφιρ που ξερω της Μεβγαλ εμοιαζε με γιαουρτι ειναι θεμα ποικιλιας ; Ευχαριστω για ολα τα χρησιμα που εχετε στο blog .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Συγγνώμη δεν είχα δει αυτό το σχόλιο!
      Μπορεί να πολλαπλασιαστούν πιο γρήγορα έξω όντως. Όμως επειδή αργεί η διαδικασία, είναι μαλλον καλύτερα να είναι μέσα στο ψυγείο ή να μπαινοβγαίνει για διαστήματα.
      Τώρα για τα έτοιμα, ίσως είναι θέμα ποικιλίας, ποσότητας, ωρίμανσης κλπ

      Delete
  42. Έχω περίσσιους σπόρους κεφίρ και τους προσφέρω δωρεάν. Όποιος/α μένει Καβάλα ή στις γύρω πόλεις ας που στείλει μήνυμα. tweak.cydia@gmail.com

    ReplyDelete
  43. Καλησπέρα συγχαρητήρια για τι δουλειά που έχετε κάνει το blpog, μένω Κέρκυρα και θα ήθελα να καλλιεργήσω σπόρους κεφιρ αν έχει κάποιος κοντά μου θα είμαι υπόχρεος, το μαιλ μου ειναι amavronas08@gmail.com
    Ευχαριστώ !!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  44. Γεια σας! Μενω Αθηνα και καλλιεργω σπορους κεφιρ (μια φιλη απο Μακεδονια μου το εδωσε).. εδω και 3 μηνες. Η καλλιεργεια παει καλα και μπορω να διαθεσω σε οποιον θελει...απλα θα επιβαρυνθει τα εξοδα αποστολης..το email μου ειναι lidoulfis@yahoo.com...

    ReplyDelete
  45. Καλησπέρα! Θα'θελα να ρωτησω αν υπάρχει κάποιος από Γιάννενα που μπορεί να μου προσφέρει σπόρους? Το mail μου ειναι armiaaaaa@gmail.com. Ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  46. καλησπερα αν θελει να μπει καποιος στον κοπο για να στειλει κεφιιρ ταχυδρομικος στην κρητη.οσο εψαξα τα σχολια δεν βρηκα καποιον κοντα μου.οσο για το δεμα με κεφιρ που ζηταω μπορω να το ψαξω πως κ τι χρειαζετε και βεβαιος θα εχει χρεωσει παραληπτη.
    ευχαριστω.
    Κικι πολλη καλη δουλεια!!

    ReplyDelete
  47. θα ήθελα μύκιτες κεφίρ ψάχνω πολύ καιρό
    είμαι από Κύπρο Λευκωσία
    artemiscatandreou@hotmail.com
    ευχαριστώ¨)

    ReplyDelete
  48. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  49. Κική, συγχαρητήρια για τις τόσο χρήσιμες πληροφορίες. Καλλιεργούσα κεφίρ για πάνω από 10 χρόνια και μπορώ να πω με σιγουριά ότι είναι φυσικό φάρμακο. Το έφτιαχνα σαν τυράκι όπως είπες πιο πάνω, γιαουρτάκι, πολύ ωραίο dressing για σαλάτες, μαρινάτα εκπληκτική για κοτόπουλο και πάνω απ΄ όλα πίναμε οικογενειακώς. Ελπίζω τώρα, μέσα από το post σου να ξαναβρώ.
    Εγώ έβαζα τα σποράκια μέσα σε τουλοπάνι και το έδενα χαλαρά. Έβαζα το σακουλάκι μέσα στο γάλα και όταν γινόταν το ξέπλενα πάντα πολύ καλά. Για να γίνεται γρήγορα και να μεγαλώνει δε θέλει μεταλλικά αντικείμενα και πάντα το φυλάμε σε γυάλινο δοχείο. Τις οδηγίες τις πήρα από μία Ρωσίδα, που μου το έφερε.
    Μπράβο και πάλι για την ανάρτηση!!!

    ReplyDelete
  50. Πολύ καλή δουλειά κ ευχαριστούμε για τις πολυτιμες πληροφορίες. Ενδιαφέρομαι για σπόρους κεφίρ. Μένω Αθήνα. nikolpolizoi@gmail.com

    ReplyDelete
  51. Ενδιαφέρομαι κ εγώ για σπόρους nikolpolizoi@gmail.com

    ReplyDelete
  52. πολυ καλη δουλεια ,,,, ενδιαφερομαι για σπορους κεφιρ ειμαι απο αθηνα ευχαριστω γαρυφαλος. garyfalos11@yahoo.gr

    ReplyDelete
  53. καλησπερα,καταρχην μπραβο για της πληροφοριες,θα ηθελα σπορους κεφιρ και εγω ειμαι απο αθηνα. mmpaos@gmail.com

    ReplyDelete
  54. Χαίρεται. Υπάρχει κάποιος που να δίνει σπόρους κεφίρ στην Ηλιούπολη Αττικής? Επικοινωνια: lydiaramof.nikolaou@gmail.com

    ReplyDelete
  55. Έχω σπόρους Κεφίρ 6987111182 Πετρούπολη Αττικής

    ReplyDelete
  56. Kiki μια ερώτηση, στην διάρκεια της ζύμωσης 24ωρο, πρεπει να κουνάμε το βάζω? ή το αφήνουμε ακίνητο μεχρι να το σουρώσουμε?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κανόνας για το τι πρέπει να κάνουμε αλλά δεν νομίζω ότι υπάρχει και λόγος να το κουνάμε. Γενικά στις ζυμώσεις αφήνουμε τα πράγματα στην ησυχία τους :-)

      Delete
  57. Καλημέρα και πολλά συγχαρητήρια για το υπέροχο blog. Χρησιμοποιώ κεφίρ του εμπορίου εδώ και δύο μήνες, πλην όμως πληροφορήθηκα ότι αυτό δεν είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό γιατί η ζύμωση που υφίσταται είναι αρκετά σύντομη, δηλαδή 2-4 ώρες και για το λόγο αυτό το ιδανικό είναι να χρησιμοποιούμε κεφίρ φτιαγμένο στο σπίτι και η ζύμωση να έχει διαρκέσει τουλάχιστον 24 ώρες. Χρειάζομαι λοιπόν σπόρους κεφίρ μένω στο Νομό Ηλείας (Αμαλιάδα) και αν μπορεί κάποιος να με προμηθεύσει ας επικοινωνήσει μαζί μου στο mail vlagiou2000@yahoo.gr. Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

    ReplyDelete
  58. Καλημέρα σας, Πρόσφατα άρχισα να μαθαίνω για το κεφιρ. Ο σύζυγός μου έκανε μια επέμβαση στο έντερο και αφού έμαθα οτι το κεφιρ βοηθάει πολύ, θα ήθελα να το βάλω στη διατροφή μας. Δεν έχω όμως σπόρους κεφιρ και δεν γνωρίζω κάποιον που να έχει γι' αυτό θα ήθελα να ρωτήσω αν κάποια κυρία έχει σπόρους που της περισσεύουν. Μένω στην Πετρούπολη Αττικής και το μαιλ μου είναι vovoli.anna@gmail.com. Επίσης έχω κάποιες απορίες , αν κατάλαβα καλά βάζουμε τους σπόρους σε γάλα και τους αφήνουμε για 12-24 ώρες εκτός ή εντός ψυγείου. Ύστερα τους σουρώνουμε και το ρόφημα το βάζουμε σε ψυγείο σε ένα μπουκάλι για 3-4 μέρες μέχρι να το πιούμε και τους σπόρους του ξεπλένουμε με γάλα ή καθόλου? Μπορώ να σουρώνω μόνο την ποσότητα που θέλω να καταναλώσω και όταν τελειώσει όλο το ρόφημα τότε να τους ξεπλύνω τους σπόρους? και μετά ακολουθεί η ίδια διαδικασία. Οπότε οι σπόροι διατηρούνται στο ψυγείο μέσα σε γάλα και αν περάσει καιρός, πετάω το γάλα, τους ξεπλένω και τους ξαναχρησιμοποιώ? συγνώμη για τις απορίες μου αλλά είμαι τελείως αρχάρια. Σας ευχαριστώ πολύ Άννα

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σωστά. Αφήνουμε τους σπόρους σε γάλα για ένα 24ωρο εκτόε ή εντός ψυγείου (στην πολλύ ζέστη καλύτερα μέσα). Μπορείς να τους ξεπλύνεις με γάλα ή νερό, αν και ένας γνώστης έλεγε όχι ξέβγαλμα με νερό.
      Αντί να σουρώνεις μόνο την ποσότητα, σούρωνέ το όλο και πίνε όσο θες. Δεν παθαίνει τίποτα για αρκετές μέρες σε ένα μπουκάλι.Για να πετάξεις το γάλα, θα πρέπει να το έχεις αρκετό καιρό στο ψυγείο. Θα το καταλάβεις από τη γεύση και την όψη.
      Μέχρι να βρεις σπόρους, διάβασε αυτό. Είμαι σίγουρη ότι γρηγοτότερα θα φτιάξεις δικούς σου. http://mikrikouzina.blogspot.gr/2014/11/blog-post_12.html

      Delete
  59. Οταν θελουμε να βαλουμε σπορους στην καταψυξη,βαζουμε και γαλα η σκετους σπορους?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Εγώ τους έχω βάλει σκέτους, αλλά θα τους έβαζα και με γάλα!

      Delete
  60. Kalispera se olous!
    Vriskome stin Kalamata, mipos bori kanis na me enimerosi pou boro na vro tous kokous?
    Efharisto poli
    Vivian
    koutsoun23@hotmail.com

    ReplyDelete
  61. γεια σας
    βρισκομαι θεσσαλονικη και ψαχνω κεφιρ νερου υπαρχει καποιος που θα μπορουσε να με βοηθησει το mail μου ειναι vougiounikos@yahoo.gr
    ευχαριστω πολυ

    ReplyDelete
  62. Η αποφυγή των μεταλλικών σουρωτηριών, πρέπει να οφείλεται στα μεταλλικά σκεύη, τα μη ανοξείδωτα που ήταν διαδεδομένα στο παρελθόν.
    Το πλύσιμο του κεφίρ είναι καλό, αλλά πρέπει να γίνει με νερό που δεν περιέχει χλώριο - μιά και το χλώριο σκοτώνει τους μικροοργανισμούς. (νερό από φίλτρο, μεταλλικό νερό, ή αν είναι της βρύσης, αφού μείνει κάποιες ώρες σε ανοικτό σκεύος για να φύγει το χλώριο.)
    Αυτά απο μια πείρα 20 ετών στην παρασκευή κεφίρ.
    Σας ευχαριστώ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ωωω! Ευχαριστούμε πολύ για τις πολύτιμες πληροφορίες!

      Delete
    2. Γιώργο, να υποθέσουμε πως χρησιμοποιεις μεταλλικά αντικείμενα;

      Delete
  63. Κι εγώ μπορώ να χαρίζω κόκκους σε περιοχή της Θεσσαλονίκης και Σερρων
    anatoligal@yahoo.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γεια σας! Δίνετε ακόμα κόκκους;

      Delete
  64. kalispera tha ithela na kanw mia erotish sxetika me ta atoma pou den kanei na pinoun :)
    isxiei pos den kanei na pinoun ta atoma pou exoun 0- monada ematos ??? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δεν έχω διαβάσει ποτέ κάτι που να αναφέρει απαγόρευση σε άτομα με ομάδα αίματος 0 αρνητικό. Ο πεθερός μου που είχε τέτοια ομάδα, του είχα δώσει κάποιες φορές και είχε πιει.

      Delete
  65. Συγχαρητηρια για το blog σας!!! ψάχνω πολύ καιρό μύκιτες κεφίρ.μήπως έχει κάποιος εδώ στη Λεμεσο, Κυπρο? Ευχαριστώ

    ReplyDelete
  66. Καλησπέρα σε όλους! Γνωρίζω για το κεφίρ εδώ και τρεία χρόνια. Ποτέ μου όμως δεν μπήκα στην διαδικασία να βρώ μύκητες για δική μου παραγωγή. Τις τελέυταίες μέρες αρχίζω και το ψάχνω πολύ το θέμα κεφίρ και με ενδιαφέρει να βρώ κόκκους. Μένω Αθήνα οπότε αν έχει κάποιος ας απαντήσει! Μια ερώτηση για την Κική ή όποιον άλλον γνωρίζει τώρα..
    Διάβασα το post για τη δημιουργία κεφίρ κόκκων από ήδη υπάρχον κεφιρόγαλα, τελικά ισχύει αυτό? Γιατί μόλις χθές έβαλα σε ένα γυάλινο μπουκάλι στο ψυγείο ενα μπουκάλι κεφίρ από βουβαλίσιο γάλα με σχεδόν 1 λιτρο γάλα, πρόσθεσα και 4-5 κουταλιές ζάχαρης και βλέπουμε! Κική εσύ που το έκανες, αυτοί οι δυο κόκοι πριν 2 χρόνια ήταν όντως κεφιρόκοκοι? Τους πολλαπλασίασες μετά?
    Ευχαριστώ πολύ!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Διάβασε τα σχόλια σε όλα τα ποστ γιατί κάποιοι έχουν δηλώσει ότι χαρίζουν σπόρους κεφίρ.
      Ναι. Εγώ έκανα σπόρους από έτοιμο κεφίρ. Η ζάχαρη που έβαλες μου φαίνεται ότι είναι πολλή! Λίγη ζάχαρη χρειάζεται για την ενθάρρυνση των μυκήτων. Αν δεις ότι έκανε καλό βεάβαια, πες το μας. Οι κόκκοι μου μεγάλωσαν και πολλαπλασιάστηκαν και στο τέλος τους ανακάτεψα με τους υπόλοιπους.

      Delete
    2. Καλησπέρα ξανά! Λοιπον εχθές το βράδυ σούρωσα το κεφιρόγαλα, για να δω σε τι κατάσταση ήταν, αν υπήρχαν κόκοι κεφίρ. Με το που το σουρώνω είχαν κάτσει κάτω γύρω στα 25 κομματάκια σαν σβόλοι ήταν μαλακοί. Όμως τους πέταξα καθώς έναν που πίεσα ελάχιστα με το δάχτυλο μου έλιωσε, οπότε θεώρησα οτι απλά ήταν απο το γάλα σβόλοι και όχι κεφίρ. Τελικά τι ήταν? Μήπως έκανα χαζομάρα που το έχυσα? Οι κόκοι κεφίρ λιώνουν με λίγη πίεση με το δάχτυλο?

      Delete
    3. Αν διαβάζεις το σχετικό ποστ, θα δεις ότι για να δεις κόκκους, θα περάσουν 2-3 μήνες. Αυτά που λες, σχηματίζονται πάντα με το σούρωμα και είναι το ξεκίνημα για τους κόκκους. Αν θες να φτιάξεις κόκκους, μην σουρώνεις και αλλάζεις το γάλα. Άστο εκεί και ξέχασέ το για μήνες!

      Delete
  67. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  68. ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΜΕ ΛΕΝΕ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ, ΨΑΧΝΩ ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΟ ΚΟΚΚΟΥΣ ΚΕΦΙΡ ΔΙΟΤΙ ΕΧΩ ΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑΚΙ ΜΕ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΜΕ ΒΟΗΘΟΥΣΕ ΠΟΛΥ. ΤΟ email ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ alexmathp@gmail.com, ΜΕΝΩ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΕΡΑΣΩ ΝΑ ΠΑΡΩ ΕΓΩ ΤΟΥΣ ΣΠΟΡΟΥΣ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ

    ReplyDelete
  69. Χαρίζω κόκκους κεφίρ γάλακτος. E mail: dimichris@hotmail.gr

    ReplyDelete
  70. Καλημερα..Ψάχνω κεφιρ νερού. Υπαρχει δυνατότητα στην Πάτρα ή στην περιοχή της Ελευσίνας?? το μαιλ μου sivrikasg@hotmail.com

    ReplyDelete
  71. Καλησπέρα σας...ενδιαφέρομαι Κ γω για σπόρους κέφια αλλα δυσκολεύομαι να βρω...Βρίσκομαι Χαλκιδική Υπάρχει κάποιος εδώ κοντά που να Έχει?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Exo kokous kefir , meno Glyfada.Opois thelei na me parei sto 6946579735.To xarizo.

      Delete
  72. Mporo na sou doso ego ...exo arketa. Pare me sto 6946579735 ala meno Glyfada.

    ReplyDelete
  73. Αγαπητές συμπολίτισσες και συμπολίτες να δώσω και εγώ με τη σειρά μου τα συγχαρητήρια για το blog και να απαντήσω σε μία ερώτηση πού είδα τρέχοντας τις αναρτήσεις: οι μύκητες του κεφίρ δεν παθαίνουν απολύτως τίποτα ούτε στις μεταφορές, ούτε αν κάποιος δεν τους χρησιμοποιήσει για καιρό! συγκεκριμένα εγώ τους πήρα σε υπερατλαντικό ταξίδι μαζί μου με αεροπλάνο χωρίς ψυγείο μέσα σε μία ισοθερμική τσάντα με μία μικρή παγοκύστη... έφτασαν μετά από 12 ώρες μπήκαν στο γάλα και ήταν τρισευτυχισμένοι!

    ReplyDelete
  74. ΠΑΡΑΚΑΛΏ ΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΜΟΥ ΔΏΣΕΙ ΛΙΓΟΥΣ ΣΠΟΡΟΥΣ ΚΕΦΙΡ¨¨΄¨

    ΓΙΑΤΙ ΕΧΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ...ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΜΕΝΩ ΠΙΚΕΡΜΙ maii kouroumalimelina7@gmail.com


    ReplyDelete
  75. Καλησπέρα, μένω στην Βόρεια Ελλάδα, υπάρχει κάποιος εδώ κοντά που θα μπορούσε να μου χαρίζει λίγους σπόρους κεφίρ? το e-mail μου είναι: bnicolau@otenet.gr

    ReplyDelete
  76. Μένω στη Θεσσαλονίκη. Όποιος μπορεί να διαθέσει σπόρους κεφίρ, παρακαλώ ας ειδοποιήσει στο : gklearxos@gmail.com

    ReplyDelete
  77. Εγω έχω ένα εννιαίο κομματι .. δεν είναι σποροι, είναι κάτι άλλο αυτό;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δηλαδή; πώς στο έδωσαν; ξεβγαλε το με νερό σε ψιλό σουρωτήρι να δεις αν μείνουν σπόροι.

      Delete
  78. Σπόροι κεφίρ χαρίζονται (Θεσσαλονίκη)
    kyriazidg846@gmail.com

    ReplyDelete
  79. Για όσους βρίσκονται στην περιοχή Λαμίας (άντε και στα περίχωρα) Χαρίζω τον μύκητα κεφίρ για νέα καλλιέργεια. Απαράβατος όρος να υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον. Γράψτε μου στο mail michalis.mastrakoulis@gmail.com .

    ReplyDelete
  80. Μένω Νέα Ερυθραία και θα το εκτιμούσα πάρα πολύ αν κάποιος θα μπορούσε να μου χαρίσει σπόρους! Το κεφίρ το καλλιεργώ χρόνια και έδινα σε όποιον το εκτιμούσε, δυστυχώς πριν μήνες μου χάλασαν. είχαν κιτρινίσει πάρα πολύ, δεν είχαν την εμφάνιση κουνουπιδιού, πιστεύω ότι γερνάει το κεφίρ γιατί μετά από διετία μου έχει ξανασυμβεί. χρησιμοποιώ κατσικίσιο γάλα καλής ποιότητος. Αγόρασα κεφίρ ιταλικό από βιολογικό κατάστημα αλλά δεν κάνει τίποτα. Η μορφή του είναι σε σκόνη. τέλός πάντων.. επειδή παλεύω το στομάχι μου με losec, δεν έχω την υπομονή να περιμένω, μπορεί να μου χαρίσει κάποιος έτοιμους νεαρούς σπόρους; *εν τω μεταξύ βρήκα κάτι αποξηραμένα σποράκια σε χαρτοπετσέτα εκτός ψυγείου τα οποία είχαν γίνει σαν τραχανάς. κάπου είχα διαβάσει ότι μπορούν και εκτός κατάψυξης. ευχαριστώ εκ των προτέρων. το μειλ μου είναι kyriakicaess@gmail.com

    ReplyDelete
  81. Καλημέρα σας στην Κέρκυρα μπορώ να βρω σπόρους κεφιρ?

    ReplyDelete
  82. Καλημέρα σας στην Κέρκυρα μπορώ να βρω σπόρους κεφιρ?? Το email μου είναι bilis-kontogiorgis@hotmail.com

    ReplyDelete
  83. Εγώ είχα χρόνια κεφιρ εβαλα στη κατάψυξη όταν δεν το ήθελα και δεν μπόρεσα να το επαναφέρω.δεν επηξε ξανα.προχθες πηρα απο μια κοπέλα εβαλα δικό μου γαλα κ σουρωσα.εγω φτιαχνω αρκετό κ μετα το παιρνω από τσαντίλα κ το τρωω σαν γιαουρτι οταν βαριέμαι να το πίνω.το θέμα είναι ότι αυτό που έφτιαξα δεν τρώγονταν..δεν ήταν ξινό ήταν άνοστο εντελως αγευστο.δεν ξέρω τι έφταιξε.γαλα εβαζα Όλυμπος παλια κ τώρα εβαλα εβολ διάλεχτο.οπως και να το έκανα πάντα είχε ξινή γεύση πεισοοστεορ η λιγότερο Αλλά αγευστο πρώτη φορά βγηκε.τι πιστεύετε ότι φταίει?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Και σε μένα έχει συμβεί. Ίδιο γάλα, ίδια διαδικασία και δεν είναι πάντα ίδιο. Άγνωστο τι το ενοχλεί

      Delete
  84. Καλησπέρα! Το ποστ ειναι αρκετα χρονια πριν αλλά ελπίζω να έχω ανταπόκριση! Μένω στην Αθήνα και θα ήθελα και εγώ κεφιρ. Το μειλ Μ είναι το εξής tsipiraefy@yahoo.gr. παρακαλώ αν έχει κάποιος την θέληση να επικοιωνησει μαζί μου για να Μ δώσει λίγους σπορους θα το εκτιμουσα πολυ!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Θα σου πρότεινα να κοιτάξεις και τα δύο ποστ και να έρθεις σε επαφή με όσους δήλωσαν ότι προσφέρουν σπόρους. Είναι πιο εύκολο να βρεις έτσι.

      Delete
  85. Έχω σπόρους κεφίρ περισσότερους από όσους χρειάζομαι και θα ήθελα να χαρίσω.
    Καλαμάτα.

    ReplyDelete
  86. Καλησπέρα,
    Φτιάχνω κεφίρ 1 χρόνο τώρα και μπορώ να σας πω πως:
    α) 1 φορά κατά λάθος χρησιμοποίησα μεταλλικο κουτάλι και τα σποράκια χάλασαν!
    β) Αφήνω το κεφίρ τώρα το χειμώνα εκτός ψυγείου ακόμα και 3-4 ημέρες και δεν έχουν πάθει τίποτα, τόσο αυτά όσο και το ρόφημα τους.
    γ) Το κεφίρ ωφελείται σχετικά λίγο απο τη ζάχαρη αλλά τρέφεται απο την λακτόζη, ενώ το κεφίρ νερού τρέφεται καθαρά απο τη ζάχαρη!
    Πολλά μπράβο για το ποστ σας!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ευχαριστώ πολύ. Κι εγώ το χειμώνα εκτός το αφήνω εκτός και δεν το πιω καθημερινά, οπότε μπαίνει ψυγείο.

      Delete
  87. Ψάχνω για σπόρους κεφίρ είμαι από Σέρρες

    ReplyDelete
  88. Καλησπέρα.Χαρίζω σπόρους κεφίρ σε όσους ενδιαφέρονται.
    Γιώργος-Χανιά.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλημέρα. Σε παρακαλώ μπορεις να επικοινωνησεις στο dimitra76pap@yahoo.gr? Ενδιαφερομαι για σπορους κεφιρ. Ευχαριστώ πολύ

      Delete
  89. Καλημέρα. Θα ήθελα σπορους κεφιρ. Ειμαι απο Πειραιά. Ευχαριστώ πολύ.

    ReplyDelete
  90. Καλημερα σας, μενω Κερατσινι και ψαχνω σπορους κεφιρ γαλακτος, αν καποιος χαριζει ας μου απαντησει στο μειλ μου eva-ilias@hotmail.com. Ειχα κεφιρ πριν χρονια και το εδωσα ολο, τωρα θελω να βρω ξανα, αν καποιος χαριζει ας επικοινωνησει μαζι μου ευχαριστω πολυ.

    ReplyDelete
  91. Καλησπερα σε ολους! Ειμαι απο Λαρισα και ψαχνω σπορους κεφιρ! Υπαρχει καποιος μου θα μπορουσε να μου δωσει; Το email μου ειναι fact.manolis@gmail.com
    Σας ευχαριστω εκ των προτερων!

    ReplyDelete
  92. Καλησπερα σας! Ειμαι απο Λαρισα και ψαχνω σπορους κεφιρ γαλακτος! Υπαρχει καποιος που μπορει να προσφερει σπορους; Το εμαιλ μου ειναι fact.manolis@gmail.com
    Σας ευχαριστω πολυ

    ReplyDelete
  93. Ψάχνω σπόρους κεφίρ στις Σέρρες. Το email μου είναι: chamanat2010@yahoo.gr

    ReplyDelete
  94. Καλησπέρα φίλη μου. Συγχαρητήρια για το μπλοκ. Έχω εδώ κ 4 χρόνια σπόρους κεφιρ. Τους τελευταίους 2 μήνες αντί να πολαπλασιαζονται, συρρικνώνται υπολογίσω ότι φταίει το χλώριο από το νερό που άρχισα να τους πλένω. Τι άλλο θα μπορούσε να φταιει? Μια κουταλιά της σούπας σπόροι κεφιρ σε πόσο χρόνο διπλασιαζονται? Πολαπλασιαζονται πιο γρήγορα εκτός ή εντός ψυγείου? Γι; να βάλεις σπόρους στην καταψηξη μήπως είναι καλύτερα να μείνουν μια, μέρα σε κάποιο καθαρό πανί, να στεγνώσουν γιατί αν μπουν με πολλά υγρά στην κατάψυξη, θα σαπίσουν? Αν χαρίζει κάνεις σπόρους από Θεσσαλονίκη, θα ήθελα να πάρω! Ευχαριστώ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλησπέρα και ευχαριστώ. Δοκίμασε να τους πλύνεις με εμφιαλωμένο νερό ή να μην τους πλένεις καθόλου. Πολλαπλασιαζονται πιο εύκολα εκτός ψυγείου. Μέσα αργούν περισσότερο. Λοιπόν, είχα φυλάξει σπόρους σε σακουλάκι με ζιπ λοκ στην κατάψυξη, χωρίς υγρό μέσα και τους αποψυξα πριν λίγες μέρες. Δουλεύουν μια χαρά. Μπορείς να καταψύξεις κι εσύ.
      Κική

      Delete