Wednesday, February 6, 2013

Γλυκό κουταλιού κουμ κουάτ

Όποτε πήγαινα παλιά στην Κέρκυρα, φρόντιζα να πάρω κουμ κουάτ. Το δεντράκι ναι μεν ευδοκιμεί εκεί, στη βόρεια πλευρά του νησιού, αλλά τώρα πια, έχουν γίνει μόδα παντού. Ακόμα κι εδώ τα φυτώρια πουλάνε δεντράκια, που σε καλές συνθήκες κάνουν φρουτάκια. Συνήθως μου έρχονται στο σπίτι πεσκέσι. Άλλα γίνονται λικέρ, άλλα γλυκό κουταλιού και τα πιο ώριμα μαρμελάδα. Πολύ ιδιαίτερη γεύση.Αν βρείτε κουμ κουάτ τώρα που είναι η εποχή τους, δοκιμάστε να φτιάξετε γλυκό κουταλιού, αλλά χρησιμοποιήστε αυτά που δεν έχουν παραωριμάσει.




Γλυκό κουταλιού κουμ κουάτ
Υλικά
1 κιλό μικρά και σφιχτά (όχι πολύ ώριμα) κουμ κουάτ
1 κιλό ζάχαρη
3 κούπες νερό
χυμό μισού λεμονιού


Εκτέλεση
Τρυπάμε τα κουμ κουάτ με μια οδοντογλυφίδα σε πολλές μεριές.
Βάζουμε σε κατσαρόλα νερό να βράσει και βράζουμε τα κουμ κουάτ για 10 λεπτά.
Σουρώνουμε, βάζουμε καινούριο νερό και ξαναβράζουμε με καινούριο νερό για να ξεπικρίσουν καλά.
Κάνουμε αλλαγές και βρασίματα άλλες συνολικά 4 φορές. Μόνο την 1η φορά τα βράζουμε για 10 λεπτά. Τις επόμενες 3 φορές, αφήνουμε να πάρουν βράση και ξανασουρώνουμε. Αν θέλετε να έχουν μια ελαφριά πικράδα, 2-3 φορές συνολικά, είναι αρκετές.
Τα αφήνουμε να στραγγίξουν σε σουρωτήρι και στο μεταξύ φτιάχνουμε το σιρόπι.
Βράζουμε τη ζάχαρη με το νερό για 10 λεπτά και μετά ρίχνουμε τα κουμ κουάτ.
Βράζουμε για 15 λεπτά ενώ ξαφρίζουμε και προσέχουμε γιατί φουσκώνει και χύνεται καθώς βράζει. Στην ανάγκη χαμηλώνουμε τη φωτιά.
Αποσύρουμε από τη φωτιά και τα αφήνουμε στην κατσαρόλα για ένα 24ωρο.
Την επόμενη μέρα, αν δεν έχει δέσει το σιρόπι (συνήθως δεν έχει δέσει) ξαναβράζουμε για 5-10 λεπτά. Προσθέτουμε το χυμό λεμονιού, ανακατεύουμε και φυλάμε σε βάζα.
Αν το φυλάξουμε όπως είναι ζεστό, αναποδογυρίζουμε τα βάζα και σφραγίζουν. Έτσι, δεν χρειάζεται ψυγείο.

Tip: Μη χρησιμοποιείστε ώριμα (που ζουλιόνται) κουμ κουάτ γιατί τότε αντί για γλυκό κουταλιού θα σας προκύψει μαρμελάδα και μάλιστα με κουκούτσια. Θα σκάσουνε με το βράσιμο. Μικρά και σφιχτά είναι το καλύτερο. Καλή επιτυχία!

30 comments:

  1. πολυ ομορφο. φαντασου οτι εδω το κουμκουατ εμφανιστηκε εδω και δυο χρονια περιπου!!!!!
    γλυκα κουταλιου forever!!! :)

    καλη σου ημερα

    ReplyDelete
  2. Το φτιάχνω 2-3 χρόνια τώρα και είναι από τα αγαπημένα μου. Πολύ αρωματικό!
    Καλημέρα

    ReplyDelete
  3. Μου χάρισαν κουμ κουατ αλλά ήταν ήδη ώριμα, έβαλα λικέρ με τη συνταγή σου και τα υπόλοιπα τα έκανα γλυκό όπως μου είπε η κ. που μου τα χάρισε. παρόλο που ήταν ώριμα δεν έγινε και άσχημο.
    Βέβαια οι πληροφορίες όλες ήταν για τη διπλάσια ζάχαρη δεν κατάλαβα το λόγο.Ελπίζω να μου ξαναφέρουν για νέους πειραματισμούς.
    Καλημέρα

    ReplyDelete
  4. Μα τι όμορφα που είναι!!! Σαν χάντρες από κεχριμπαρένιο κολιέ! Μπράβο!!!!

    ReplyDelete
  5. Πραγματικά πολύ εντυπωσιακό γλυκό!
    Πολύ όμορφο χρώμα!
    Θα δώσω τη συνταγή στη μαμά μου που έχει μια γλάστρα στο σπίτι και μου έχει πει εδώ και καιρό ότι θέλει να τα φτιάξει γλυκό του κουταλιού!
    Φιλιά Κική μου!

    ReplyDelete
  6. Γλυκάκι που λατρεύει η μαμά μου !

    Φιλιά

    ReplyDelete
  7. Αχ βρε Κική μου, αν ήξερες πόσον καιρό ψάχνω να βρω κουμ κουατ!
    Μα κανείς δεν μου στέλνει πεσκέσι εμένα?? Κλαψ!!!!
    Φοβερό το γλυκάκι σου!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  8. Απίθανο γλυκάκι, λατρεμένο ιδιαίτερα από τη μαμά μου και λόγω καταγωγής!

    ReplyDelete
  9. Δεντράκια κουμ κουάτ ούτε στην Κέρκυρα υπάρχουν πολλά, αλλά εκεί και το έτοιμο που πουλάνε είναι τόσο καλό που δεν έχω επιχειρήσει να το φτιάξω ποτέ μόνη μου, χε χε!
    Πολύ όμορφο φαίνεται πάντως στη φωτο, είμαι σίγουρη ότι πέτυχε!
    Καλή σου μέρα Κική!

    ReplyDelete
  10. Αν και δεν είμαι του κουμ-κουτ με έβαλες σε πειρασμό να το δοκιμάσω. Γεια στα χέρια σου. Τέλειο.

    ReplyDelete
  11. Καλησπέρα Κική!Τό φτιάχνη μία φίλη μου πού είναι Κερκυραία,ωραία συνταγή!!Φιλάκια!!

    ReplyDelete
  12. Deli,ωραίο γλυκάκι!
    Μόνο το ποτό ξέρω σήμα κατατεθέν της Κέρκυρας.
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  13. Πάντα γλυκαμένη Κική μου.

    ReplyDelete
  14. Interesting recipes, good photos, very tasty resemble the Mediterranean cuisine which we do in Spain. We invite you to visit my blog from Spain, with traditional recipes from the State of Valencia. In my blog you can find a translator to your language

    This week “The Giraboix” in http://valenciagastronomic.blogspot.com.es
    Going to lose?

    μια μεγάλη αγκαλιά από υποστηρικτής της Ισπανίας. Chefgonin

    ReplyDelete
  15. Ευχαριστώ όλες και όλους για τα σχολια!

    ReplyDelete
  16. ωραια συνταγη και ευκολη!

    ReplyDelete
  17. Τα φτιάχνω απόψε.. Ευχαριστώ.

    ReplyDelete
  18. Σας ευχαριστώ όλες!

    ReplyDelete
  19. καλημερα!ευχαριστουμε πολυ για την ομορφη συνταγη σου,ειναι η πιο απλη απ'οσες βρηκα!τα κουμ κουατ ειναι ηδη στην κατσαρολα,εδω στην Πατμο εχουμε αρκετα,οι περισσοτεροι σε γλαστρες,αλλα πολλοι στους κηπους τους!νασαι καλα γεματη δημιουργια παντα!ευχαριστω!

    ReplyDelete
  20. thelo na ftiakso tin sintagi sas... omos.... oposo ML einai 3 koupes nero?

    ReplyDelete
  21. Μια κούπα ειναι 240ml

    ReplyDelete
  22. Καλησπέρα. Έκανα την συνταγη σου, αρκετά εύκολη, να σαι καλα! Εφτιαξα 4,5κιλα που ειχα μαζέψει. Το θέμα ειναι πως τα ειχα 5μερες στο νερό και μαλακωσαν. Έπρεπε να τα τρύπησω? Γιατι δοκίμασα και ειναι ψιλοξινα.. ΒΟΗΘΕΙΑ!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γιατί τα κράτησες π'εντε μέρες στο νερό. Μαλάκωσαν ή από αυτό ή επειδή ήταν πολύ ώριμα. Η ξινάδα ίσως οφείλεται στο ότι δεν τα τρύπησες. Εγώ τα τρυπάω και δεν μένουν ξινά.

      Delete
  23. Μολις τρυπησα τα κουμ κουατ! Σε αλλες συνταγες βαζουνε ξινο. Ξερεις τι ειναι και που χρησιμευει? Ειναι απαραιτητο?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Το βάζουν αντί για λεμόνι για συντηρητικό

      Delete
  24. κανω τη συνταγη σου 2 η χρονια .. ειναι φανυταστικο γλυκακι ... τωρα ειμαι στο τεταρτ βρασιματακι ,,, να σαι παντα καλα σε ευχαριστω για την υποεροχη συνταγη

    ReplyDelete
  25. Sugxaritiria!! Kaname tin suntagi sas kai oloi xetrelathikan me to apotelesma!! Yparxei omws kapoios tropos na vgoun ola ta koukoutsia?? ��

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χαίρομαι!
      Δυστυχώς μόνο αν τα κόψεις στη μέση. Δεν είναι απο τα ενοχλητικά κουκούτσια ομως!

      Delete