Friday, November 29, 2013

Σοκολατάκια νηστίσιμα με ταχινόπαστα (ή αμυγδαλόπαστα)

Ξέρετε την ταχινόπαστα; Όσοι είσαστε από την Κομοτηνή ή μένετε εκεί, σίγουρα την ξέρετε. Εγώ πάντως δεν την ήξερα, μέχρι που μου την έφερε η φίλη μου η Ντίνα. Ω Θεοί! Τι πειρασμός!!!
Το να έχω μέσα στο σπίτι την ταχινόπαστα χωρίς να έχω αποφασίσει τι θα την κάνω, ήταν σκέτος πειρασμός. Ξεκίνησα κόβοντας ένα μικρό κομματάκι και καλά για να τη δοκιμάσω. Ευτυχώς που έχω μάθει πιά να συγκρατούμαι και δεν την έφαγα ΟΛΗ σε μια μέρα, αλλά σε περισσότερες! χαχα! Όχι, δεν γλύτωσε η πρώτη συσκευασία. Την έφαγα σιγά-σιγά όλη χωρίς να την κάνω τίποτα. Γουρουνιά; Εντελώς!



Η Ντίνα ξαναήρθε και έφερε διπλό μπελά. Ταχινόπαστα ΚΑΙ με αναποφλοίωτο σουσάμι (η σκούρα που βλέπετε). Αυτή τη φορά είπα να την αξιοποιήσω πριν τελειώσει και πάλι! Τι καλύτερο από το να φτιάξω νηστίσιμα σοκολατάκια;

Η ταχνινόπαστα, ναι μεν είναι μαλακιά σαν την αμυγδαλόπαστα, αλλά δεν ανοίγει τόσο εύκολα με πλάστη όσο η ζαχαρόπαστα (φουλ της πάστας...). Οπότε, αν τη μεταχειριστείτε, προτιμήστε να κάνετε κάτι που θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε μικρά κομμάτια ζύμης και όχι ένα μεγάλο. Σας προτείνω μερικές ιδέες για σοκολατάκια. Για να είναι νηστίσιμα, χρησιμοποιήστε σοκολάτα κουβερτούρα. Η δική μου ήταν γάλακτος. Αν δεν βρίσκετε ταχινόπαστα (χάνετε), μπορείτε να φτιάξετε τα σοκολατάκια με αμυγδαλόπαστα. Ακριβή δοσολογία δεν δίνω γιατί δεν έχει νόημα.



Νηστίσιμα σοκολατάκια με ταχινόπαστα
Υλικά
1 με γλυκό κουταλιού
ταχινόπαστα
γλυκό κουταλιού (σύκο ή νεράτζι κλπ)
σοκολάτα κουβερτούρα (ή γάλακτος) λιωμένη σε μπεν μαρί

2 με κράνμπερις
ταχινόπαστα
κράνμπερις
σταφίδες
μπλούμπερις

3 με δαμάσκηνα
ταχινόπαστα
αποξηραμένα δαμάσκηνα χωρίς κουκούτσι


 Εκτέλεση
 1 με γλυκό κουταλιού



1. Κόβουμε κομμάτια ταχνινόπαστας σε μέγεθος λίγο μικρότερο από καρύδι.
Το ανοίγουμε με τα δάχτυλά μας όσο καλύτερα μπορούμε.
Βάζουμε μέσα ένα κομματάκι γλυκό κουταλιού σύκο (χωρίς σιρόπια) ή νεράντζι.
Το κλείνουμε καλά και το βουτάμε σε σοκολάτα λιωμένη.
Αφήνουμε σε λαδόκολλα να σφίξει πάλι η σοκολάτα.


2. με κράνμπερις


Παίρνουμε κομματάκια ταχινόπαστας.
Τα ανοίγουμε λίγο με τα δάχτυλά μας και βάζουμε στο κέντρο λίγα κράνμπερις και σταφίδες.

 
Κλείνουμε και βουτάμε σε σοκολάτα. Δεν χρειάζεται να έχουν κλειστεί καλά μέσα οι σταφίδες. Αρκεί να έχουμε σφίξει καλά το υλικό στο χέρι μας για να μην διαλυθεί.


 3 με δαμάσκηνα


Παίρνουμε δαμάσκηνα χωρίς κουκούτσι.
Τα ανοίγουμε με ένα μαχαίρι και βάζουμε μέσα ένα κομματάκι ταχινόπαστας.


Βουτάμε σε σοκολάτα.



Τα οφέλη του σουσαμιού τα γνωρίζετε υποθέτω. Περιέχει ασβέστιο, φυτικές ίνες, βιταμίνες, υδατάνθρακες και άλλα. Το ταχίνι που γίνεται κι αυτό από σουσάμι, περιέχει τα ίδια θρεπτικά συστατικά και αν είναι και από αναποφλοίωτο σουσάμι, ακόμα καλύτερα!
Οπότε, όταν αρχίζετε να τσακίζετε τα σοκολατάκια (ή την ταχινόπαστα) μετά βουλημίας, επαναλάβετε την παραπάνω πρόταση πολλάκις για να πείσετε τον εαυτό σας ότι τα τρώτε γιατί κάνουν καλό στην υγεία! ;-)

Αλήθεια το ξέρατε ότι στην Κομοτηνή παράγεται σουσάμι, ελληνικός καφές και στραγάλια;

14 comments:

  1. Καλημέρα Κική!
    Δεν γνώριζα την ταχινόπαστα αλλά φαίνεται πολλά υποσχόμενη!
    Το σίγουρο είναι ότι σου έδωσα ιδέες για πολλά ωραία πράγματα!
    Φιλιά

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σάμπως τη γνώριζα εγώ; Χαχα! Φιλάκια!

      Delete
  2. Πολύ ωραίες ιδέες για σοκολατάκια!

    ReplyDelete
  3. Αχ βρε Κική μου, εσύ έμαθες να μπορείς να συγκρατηθείς! Εμένα με ρωτάς?

    Φαίνονται όνειρο!
    Φιλάκια (συγκρατημένα!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Καλά..άσε..Δε θες να ξέρεις πόση ταχινόπαστα έφαγα σκέτη...

      Delete
  4. αχ, μας άνοιξες την όρεξη!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Εσύ τουλάχιστον μπορείς να βρεις τα υλικά ;-)

      Delete
  5. Πρώτη φορά ακούω γιά τήν ταχινόπαστα Κική!!!
    Σούπερ τά σοκολατάκια σου!!!Καλό Σ/Κ!!Φιλιά!!!

    ReplyDelete
  6. Αμααααν βρε ΚΙκηηη!μας πεταξες τα ματια στην οθονη!τι ν τουτοοο! θεικηηηη αναρτησηηηη!Να σαι καλαααα και να εχεις εναν υπεροχο μηνα!σε φιλω

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χαχα! Ευχαριστώωωω! Επίσηηης!

      Delete
  7. Να είχα κι εγώ μια Ντίνα να μου φέρει ταχινόπαστα.
    Δεν το είχα ξανακούσει, θα έχω το νου μου μήπως και βρω κάπου.

    Για τα σοκολατάκια σου τι να πω πια..... με ξελίγωσες!!!

    ReplyDelete