Monday, February 17, 2014

Χοιρινός γύρος σπιτικός

Σας ορκίζομαι, δεν φταίω εγώ! Η Πέννυ και η Τασία φταίνε που μου έβαλαν την ιδέα. Εκεί που καθόμασταν και μιλούσαμε λέει η Πέννυ : Έφτιαξα γύρο σπιτικό... Τι έφτιαξες; λέω εγώ! Γύρο σπιτικό λέει. Την ανέκρινα κανονικά με όλες τις λεπτομέρειες. Θεωρούσα λίγο απίθανο να γίνει το ίδιο νόστιμος με τον έτοιμο. Όλα αυτά μέχρι που το δοκίμασα χτες. Εγώ δεν ήθελα να το φτιάξω. Ούτε να το φάω! Απλά ΘΥΣΙΑΣΤΗΚΑ για να έχω κάτι να σας προτείνω για την Τσικνοπέμπτη (παρόλο που ήδη είχα σχεδιάσει να γράψω ένα ποστ για μπριζόλες με μανιτάρια...)



Για τη ... θυσία, αγόρασα λίγη παντσέτα χοιρινή χωρίς κόκαλο. 7 μπριζολάκια ήταν. Επειδή θεώρησα απίθανο να "περικόψει" η φωτιά μέχρι μέσα το κρέας, τα πλάτυνα με ένα γουδοχέρι. Τα χτύπησα λίγο να λεπτύνουν. Για να περισώσω επίσης την υγρασία, έβαλα ανάμεσα στα μπριζολάκια λεπτές φέτες ντομάτας. Ήταν πεντανόστιμο τελικά. Επίσης επειδή δεν ήθελα να κάνω αντεναμηνπωπως τον φούρνο μου, δεν τα έψησα πάνω στη σχάρα, αλλά σε ένα αλουμινένιο ταψάκι.

Οπότε, έχουμε και λέμε:


Για γύρο χοιρινό για δύο άτομα, θέλουμε:
παντσέτα χοιρινή (για μας, 7 κομμάτια ήταν αρκετά)
1 μικρή ντομάτα κομμένη σε λεπτές φέτες
αλάτι
έτοιμες πίτες για γύρο ή χοιροποίητες (Ψωμιά και ζύμες σελ. 102)
τζατζίκι
ντομάτα σε φέτες
κρεμμύδι και πατάτες τηγανητές αν θέλετε

Εκτέλεση
Πλαταίνουμε με γουδοχέρι την παντσέτα.
Την τοποθετούμε σε ταψάκι τη μία πάνω στην άλλη, ενώ ανάμεσα βάζουμε κάθε φορά 2-3 φέτες λεπτοκομμένη ντομάτα.
Ψήνουμε αρχικά στο γκριλ για 20 λεπτά χωρίς αέρα. Στην συνέχεια, καλύπτουμε με λίγο αλουμινόχαρτο το κρέας και συνεχίζουμε για άλλα 30 περίπου λεπτά σε γκριλ με αέρα.
(Σκέπασα με αλουμινόχαρτο γιατί το πρώτο μπριζολάκι είχε παραψηθεί. Πράξτε ανάλογα τον φούρνο σας. Ελέγξτε περιοδικά ανά 15-20 λεπτά αν τα μπριζολάκια έχουν ψηθεί ανάμεσα και συνεχίστε όσο χρόνο χρειάζεται. Εμένα μου πήρε 50-55 λεπτά).
 
Ζεστάνετε τις πίτες σας ενώ ψιλοκόβετε το κρέας. Η ντομάτα του έδωσε υγρασία και νοστιμιά. Αλατίστε αφού τον κόψτε.


Τοποθετήστε με χάρη (πάντα) στο πιάτο τη ζεστή πιτούλα και σερβίρετέ τη με ντομάτα, τζατζίκι και γύρο, η όπως εσείς επιθυμείτε!

Οι δικές μου πίτες ήταν έτοιμες, ολικής αλέσεως. Την επόμενη φορά θα φτιάξουμε χειροποίητες, όπως επίσης θα δοκιμάσω και γύρο κοτόπουλου!

21 comments:

  1. Καλημέρα με ..μεζεδάκια βλέπω!Εσύ και ο άνδρας μου δεν έχετε καθιμό στη κουζίνα.πρωί πρωί έφτιαξε λαχανοντολμάδες! Έχω να φάω γύρο πάνω από χρόνο..όχι ότι δεν μου αρέσει αλλά έχω πάθει μία..απέχθεια πλέον για τα κρέατα..σε αντίθεση με τον Δημήτρη.

    ReplyDelete
  2. Καλημέρα με ..μεζεδάκια βλέπω!Εσύ και ο άνδρας μου δεν έχετε καθιμό στη κουζίνα.πρωί πρωί έφτιαξε λαχανοντολμάδες! Έχω να φάω γύρο πάνω από χρόνο..όχι ότι δεν μου αρέσει αλλά έχω πάθει μία..απέχθεια πλέον για τα κρέατα..σε αντίθεση με τον Δημήτρη.

    ReplyDelete
  3. Έτσι!!!!!!!! Τέτοια να βλεπω!
    Γυρόπιτες !
    Μάστορας είσαι τελικά! Ωραία μέθοδο χρησιμοποήσες και το αποτέλεσμα σε δικαίωσε.

    Σούπερ το φαγητό!!!!
    Φιλιά Κική!!!!!!

    ReplyDelete
  4. Τον έχω φτιάξει και εγώ, (με διαφορετικό στήσιμο) και άξιζε όλα τα λεπτά της ώρας που σπατάλησα ένα προς ένα...Οι φωτογραφίες σου είναι λαχταριστές Κική μου και την επόμενη φορά που θα κάνω γύρω θα ακολουθήσω τις οδηγίες σου! Να είναι καλά η Πένυ και η Τασία που σου έβαλαν τόσο νόστιμες ιδέες! Καλή εβδομάδα να έχουμε^^

    ReplyDelete
  5. Αν το ψήσω στο BBQ θα είναι το ίδιο άραγε;;

    ReplyDelete
  6. πωπω... φακλάνα θα γίνω!!!! χαχαχαχα
    απίστευτο θα το δοκιμάσω άμεσα!!!!

    ReplyDelete
  7. ΩΩΩΩ!!!! Τέλεια πρόταση, θα φτιαχτεί οπωσδήποτε μαζί με τα υπόλοιπα συμπαρομαρτούντα! :)

    ReplyDelete
  8. Tί τέλεια συνταγή Κική!!!Καλύτερα σπιικό παρά τά άλλα πού δέν ξέρουμε τί τρώμε!!Θά τόν δοκιμάσω!!Φιλάκια!!

    ReplyDelete
  9. Κική μου, η θυσία σου δεν θα πάει χαμένη!
    Ο γύρος φαίνεται απίθανος και η ιδέα να προσθέσεις ντοματούλα πολύ έξυπνη.

    ReplyDelete
  10. Μην απολογείσαι.. το ξέρω πως δεν φταις εσύ... μα είναι ολοφάνερο: σε παρέσυραν!!!!

    Οπως κάνεις κι εσύ τώρα σε μας... Σούπερ γύρος είναι αυτός.
    Τον προτιμώ χίλιες φορές από τον έτοιμο.

    Φιλιά

    ReplyDelete
    Replies
    1. Είδες τι τραβάω για το μπλογκ; :-p

      Delete
  11. Καταπληκτική ιδέα!!!! Μου τρέχουν τα σάλια!!

    ReplyDelete
  12. Kikη παλι μας ανοιξες την ορεξη!!!Εβαλες κακολου νερο η λαδι στο ταψι? θα με κοροιδεψετε πολυ αν σας πω οτι δεν ηξερα οτι υπαρχει πανσετα χωρις κοκκαλακια??? Οσο ζω μαθαινω :)

    ReplyDelete
  13. Όχι δεν έβαλα. Πάνω σε χαρτί ψησίματος τα έψησα. Σόρυ που άργησα να απαντήσω!
    Υπάρχει!

    ReplyDelete
  14. Φαίνεται υπέροχο!!!!!!
    Yummy ;)

    http://fetoula.blogspot.gr/

    ReplyDelete